Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Poclain LC80 bandgrävare Verkstadshandbok -80

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

zews100 (trådstartaren)

#1 » 23:28:43, 25-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har precis blivit ägare till en Poclain LC80 av årgång 80 ca. Problemet är att ett lager till ena drivhjulet har gått ner sig
helt och hållet på utsidan (bara lagerbanor finns kvar).
Lager har jag fått tag på men det är värre med tätning/packbox för jag har ingen som helst aning hur det ska se ut pga att allt var skrot. Är det nån vänlig själ som sitter på en verkstadshandbok/reservdelskatalog som vill sälja den till mig alt ta några kort ock skicka till mig? jag har ingen lust att riva andra sidan bara för att kika hur det ska se ut.
Tack på förhand
Bild


Bild

Bild
zews100
1 inlägg
 
Blev medlem: 21:35:09, 25-05-2015
Ort: Falun
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Poclain LC80



forsbergsfs

#2 » 08:18:36, 27-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

jag hade samma problem på min åkerman h11

fick tag på rätt packbox sen fick jag lämna in locket och drivhjulet till en svets/svarv firma för att få rätt mått (saknades ca 5mm runt om på drivchjulets tätningsyta)

men om du kan urskilja vart packboxen kan sitta så kan dom som går iordning delarna anpassa efter den packboxen.
forsbergsfs
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 16:47:55, 19-08-2014
Ort: Heby kommun
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Åkerman H11


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: JPEG och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se