Planetväxeln är full med hydraulolja å skruven ploppar lös när man öppnar den. Locket är helt iaf. Blåser man i dräneringslangen äre tvärstopp. Har den nåt filter och vart sitter det isf. Har sökt som en tok men inte hittat nåt än iaf.
Efter lite mer felsökning tyder det på stopp i swiveln. Andra sidans dränering är fri fram till tank. Borde det inte gå å plugga anslutningen på swiveln å tea in slangen på andra sidans dränering? Hur mycket jobb är det å dela på maskinen?
Borde nästan sitta ett t stycket innen sviveln,kolla så inte slangen är klämd någonstans mellan motor och svivel. Sedan får du nog räkna med ompackning av hydmotorn
Det är 2 ingångar på swiveln å en utgång. Fritt flöde i lös slangiaf. Borde lika gärna kunna var en in å en ut. För det är ju inge flöde å tala om i dom. Jo ett packningsbyte på drivmotorn är väl nästan garanterat.
Nu fick jag ett samtal om all hydraulik dog under en kort larvning för å provgräva lite. Han säger att brytarn i armstödet fungerar. Vad går brytarn till? Nån magnetventil som skickar flödet direkt till tank? Är inte alls hemma på sånt här.
Jag har en gammal Bobcat (-89) och där är det en mekanisk ventil som stänger oljan (pilottrycket) till joystickarna. Däremot bör det gå att larva ändå.
Ja larvreglagen är ju mekaniska så dom kräver väl inge servotryckiaf. Men det lär väl va nån säkerhetsfunktion på dom med. Bak vid motorn sitter det ett block med 3 st magneter å en ställskruv. Ganska säker på att servotrycket kommer därifrån. Så man får väl mäta om det är ström dit.
Hej. Vet inte hur 322 ser ut, men jag har en 323 och har haft en del nytta av en manual till 320 som ligger på downloads. Ser exakt ut som på min med hydraulschema och allt!