Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Smidig kortsvansad hjulgrävare mellan 14-17ton?

23 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Sebastian

#16 » 11:00:14, 18-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Håller med Roger!
Närhet till service och reservdelar inklusive kompetent servicepersonal är ju bland de viktigaste vid val av märke tycker jag :)
Kanske undantaget dom som byter maskin vartannatår men för oss som kör med maskinerna ett par år innan byte är det ju så!
Så först och främst vilka märkens serviceorganisation finns i närområdet är ju de första jag hade kollat upp :grin:
"Huddig - Vi har lagt grunden för en maskin utan begränsningar - Du utvecklar möjligheterna"
Sebastian
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:12:58, 20-08-2006
Ort: Falkenberg
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Huddig 1160D



Robinc (trådstartaren)

#17 » 11:27:42, 18-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Roger Älta skrev:....man kan ju försöka lägga upp en bild!
MX 14, 16 och 18 är samma maskin...lite olika motvikter och stickor skiljer dom åt!
Dessutom är det en jävligt snyggt byggd maskin!

Bild
Originalets URL: http://www.hydrema.se/files/Billeder/galleri/Gravemaskiner/MX/MX14_4891.jpg

I'll did it! :hurra: :hurra: :hurra: :hurra:


Jo den är väldigt snyggt byggd! En på jobbet har en m1400 och det är en väldigt smidig maskin som tar sig in lite överallt. Och den lyfter faktiskt med än vad man kan tro.
Robinc
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:43:42, 06-03-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Ecr58

Robinc (trådstartaren)

#18 » 11:33:17, 18-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sebastian skrev:Håller med Roger!
Närhet till service och reservdelar inklusive kompetent servicepersonal är ju bland de viktigaste vid val av märke tycker jag :)
Kanske undantaget dom som byter maskin vartannatår men för oss som kör med maskinerna ett par år innan byte är det ju så!
Så först och främst vilka märkens serviceorganisation finns i närområdet är ju de första jag hade kollat upp :grin:


Närheten till servisen och reservdelar är väldigt viktigt. Jag vet de som kör sweconsålda Volvomaskiner här i trakterna får en j*vla bra och extrem snabb service när det händer något. De har oftast de flesta av de mest vanliga delar som brukar haverera hemma. Jag har ingen aning om hur hydrema har det på den fronten här nere i Skåne. Har någon på orumet koll på det?
Robinc
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:43:42, 06-03-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Ecr58

Roger Bälinge

#19 » 13:27:42, 20-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

God middag!

Är tillbaka efter några dagar i "världsmetropolen" Rättvik! Svärföräldrarna behövde tittas till! ;-)

Hydrema håller till i Staffanstorp...vilken nivå dom håller på servicen m.m. är inget jag kan uttala mig om!
...men är den som Hydrema i Tumba, så har man inget att vara orolig över!....5 tummar av 5 :thummar: :thummar: :thumme:
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!

Robinc (trådstartaren)

#20 » 12:06:02, 23-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu nästan ett år senare har det blett beställning av en hjulgrävare Hydrema MX14 med vagn och diverse skopor. Efter att ha haft en MX16 hemma på prov i en veckas tid. På Mx14 och MX16 är det som Roger skrev tidigare bara motvikten som skiljer. På en MX18 är det motvikten och så har jag för mig att där sitter ett annat grävaggriggat på. Maskinen blir levererad efter semestern och sist man tyckte tiden var såhär lång var ju när man var 15 år och gick och väntade på stt få köra moped lagligt.

3 personer gillar det här inlägget.
Robinc
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:43:42, 06-03-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Ecr58

Roger Bälinge

#21 » 12:33:52, 23-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

...det skall bli väldigt, väldigt intressant och höra vad du tycker om nya MX- maskinen! :thummar:
Som sagt har jag inget illa att säga om mina 1100:or...inte min 700:a heller för den delen!
...jag vet att farsan också var väldigt nöjd med sina maskiner!

Lägger in denna tråd som bokmärke!
Förväntar mig många bilder och synpunkter...bra och dåliga! :photograph: :vissla: :grin: :grin:

Glad midsommar!
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!

Roger Bälinge

#22 » 12:43:24, 23-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robinc skrev:Nu nästan ett år senare har det blett beställning av en hjulgrävare Hydrema MX14 med vagn och diverse skopor. Efter att ha haft en MX16 hemma på prov i en veckas tid. På Mx14 och MX16 är det som Roger skrev tidigare bara motvikten som skiljer. På en MX18 är det motvikten och så har jag för mig att där sitter ett annat grävaggriggat på. Maskinen blir levererad efter semestern och sist man tyckte tiden var såhär lång var ju när man var 15 år och gick och väntade på stt få köra moped lagligt.


Tror att det endast är en längre sticka på MX 18 i o m att man har en större motvikt!
Vikten gör i a f att den går aningen långsammare på väg...enligt produktinfon!

Hur har man fått till det med AD-blue tanken??
Fick du också en bula uppepå motvikten, som på bilden?

Bild
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!

Robinc (trådstartaren)

#23 » 13:17:57, 23-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja en bula likt bilden blev det även på denna. Den tar mycket av sikten tyvärr. Adblue behövde jag inte fylla på när jag hade demon men locket satt brevid diesellocket så jag tror ju tankarna sitter brevid varann.
Robinc
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:43:42, 06-03-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Ecr58


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Martin_N och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se