Janson1 skrev: Om oljan har varit bernstensfärgad från början så kan det lika gärna vara Universalolja 10W30.
Janson1 skrev:Det är olja på bägge sidor i en dubbelverkande kolv men den sidan som rymmer kolvstången rymmer mindre olja så om man har dom inskjutna så får man ut mest olja. Och med detta så byter man lite till olja vid oljebytet. Och vad jag kan se så är det samma olja till mycket och det är bra, lite drygt 100 liter till motor och hydraul.
Ptr skrev:Vi har en likadan! Det är till en sådan som kolven som Villesné slåss med hör.
Havererade den lilla tilltbara planerskopan, så nu kör vi mest med den fasta, och det går bra det med för det mesta. Man för göra nåt hål ibland att stoppa ner ena hjulet i för att få maskinen att luta rätt.
Janson1 skrev:Det är svårt att få ut all olja, men ha alla hydraulcylindrar i inskjutet läge och sen bör det väl finnas en bottenplugg på tanken? När sen oljan är ur så byt filterna och kolla även botten på tanken och dess sugfilter. Den oljan som finns kvar i cylindrarna är svår att byta, knappast lönt om oljan i dag är hyfsad. Försök luska ut vilken olja det är i dag så det blir någorlunda lika.
QV_ skrev:Ptr skrev:Vi har en likadan! Det är till en sådan som kolven som Villesné slåss med hör.
Havererade den lilla tilltbara planerskopan, så nu kör vi mest med den fasta, och det går bra det med för det mesta. Man för göra nåt hål ibland att stoppa ner ena hjulet i för att få maskinen att luta rätt.
Axellåsningen på framaxeln slår till när man ställer växelföraren i "N"
Så jag brukar hålla koppling nedtryckt och vrida tornet med skopan rakt ut för att justera maskinen innan jag lägger i "N".
Hjälper något iallafall.
/Jan
Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster