Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Hjälp mig bedöma en maskin (TB135)

33 inlägg • Sida 3 av 3
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

ferrer (trådstartaren)

#31 » 08:12:34, 18-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var lugnande besked. Jag tackar och bockar.

Något glapp till att tala om är det inte. Åtminstone inte som en amatör som jag kan känna. Möjligtvis lite i svängkransen, står man med armen utfälld kan man liksom vicka hela överdelen genom att dra skopan åt sidorna. Men jag har fått för mig att det är normalt. Skicket i övrigt är som sagt vad man (eller åtminstone jag som amatör) kan förvänta sig av en 13 år gammal maskin som gått normalmycket.

Skakur låter verkligen som om det kan lösa större delen av mina problem. Ett sådant ska inhandlas snarast. Tack för tipset.
ferrer
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:02:20, 18-04-2017
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Takeuchi TB135



qqq

#32 » 12:21:22, 18-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det följde alltså inte med någon form av servicebok? Det är ju så hysteriskt med ifyllda serviceböcker, åtminstone på bilar.
Är det en orginal tysksåld maskin ? Importören i tyskland vet kanske något om den, vem som köpte den osv.
qqq
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:14:07, 26-06-2013
Ort: von vettet
Maskintyp: Ej angivet

ferrer (trådstartaren)

#33 » 22:51:14, 18-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

qqq skrev:Det följde alltså inte med någon form av servicebok? Det är ju så hysteriskt med ifyllda serviceböcker, åtminstone på bilar.
Är det en orginal tysksåld maskin ? Importören i tyskland vet kanske något om den, vem som köpte den osv.


Nej. Någon servicebok finns inte. Ingen annan dokumentation heller för den delen. Enligt säljaren har den gått på en byggfirma tidigare, en ordentlig sådan som servade den regelbundet, men riktigt tysk ordentlighet kan det ju inte ha varit om de inte bokfört allt ned i minsta detalj. Takeuchi i Tyskland kanske vet något mer om den men ärligt talat är det inte tillräckligt viktigt för mig för att jag ska orka engagera mig. Nu har jag ju redan köpt den och den kommer varken bli bättre eller sämre för att jag får veta mer om dess ägarhistorik.

1 person gillar det här inlägget.
ferrer
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:02:20, 18-04-2017
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Takeuchi TB135


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se