Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Skall utbilda mig till grävmaskinist.

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Karlén (trådstartaren)

#1 » 09:37:13, 31-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite bakgrund. Jag är idag målare och har en fru som blir trädgårdsmästare inom kort. Vi har en plan att ta vårt lilla familjeföretag som idag gör trädgårdsarbete framåt, och därför vill då jag utbilda mig inom anläggning och grävmaskin. Det ligger ännu ett par år fram men jag vill börja bilda mig en uppfattning redan nu om några saker.

1. Vilken typ av maskin ska jag börja titta på vid utförande av jobb av planering trädgårdar, uppfarter mm. Den typen av jobb vi kommer ha mest av (sedan vill jag som hantverkare och entreprenör kunna erbjuda helhetstjänst vad gäller hus bygge och tomt senare)
2. Utbildning. Jag har tittat på ett Yrkesprogram i Västerås på 45 veckor. Enligt hörsägen kan man tom få jobb direkt efter utbildningen som är anläggning och maskin program. Är det någon som har kunskap/erfarenhet av detta.
Jag är inte ute efter någon genväg utan vill ha gedigen utbildning. Det här är något jag drömt om och kommer att utföra och jobba mot för att hålla på med resten av mitt yrkesliv. Jag är 44 idag och man har ju 30 år kvar innan man helt är ute ur leken och jag tänker fan inte stå med penseln i handen längre.
Karlén
1 inlägg
 
Blev medlem: 07:57:06, 31-05-2017
Ort: HALLSTAHAMMAR
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



BGullb

#2 » 20:49:17, 31-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag kan alla språk utom grekiska.
Alla språk utom svenska och engelska är grekiska för mig.

Gullberg

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
BGullb
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:15:24, 18-03-2012
Ort: Osby
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat E50
Valmet 705
New Holland TS125A
Bigab


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se