Hej! Hamnat i en av jobbets maskiner en Cat312d. Motorn vill nästan stanna om man utnyttjar mycke
flöde och den känns svag för sin storlek trotts att den tar i så motorn nästan stannar? Har varit Cat mek som undersökt och dem påstår att det har något med spridarna att göra enligt tidigare förare... Jag köper inte det, Ska tilläggas att jag inte själv hört dessa ord från mekanikerns mun. Jag tror det har något med pumpstyrningen att göra? Min gammla o&k är likadan när den är kall som om styrtycket blir lite för högt pga oljans tjockhet (hur de nu stavas på finspråk)
lite märkligt att den känns svag dock om pumpen går fur fullt hela tiden? Och den känns inte särskillt snabb heller? Man måste gasa i precip fullt även om man bara finlirar lite annars stannar den nästan. Dom som körde den när den var ny påstår att det är som dag å natt! Då räckde det med halv gas å den gick hur fint som helst! Den har gått ca 4600h nu, Knappt inkörd! Någon som har några tipps och idér? Kag kommer köra den troligvis i minst 6mån framöver så jag tänkte ta tag i problemet! Pumen är datorstyrd som jag fattar det. Rpm på motor ser ut att stämma på mätarn eller styrs pumpen inte av samma givare? En sak till är att funktionerna påverkar varandra märkvärt mycke, snurrar jag rt å lyfter
bom så står den nästan still? Men rt snurrar på lika bra? Vi har Cat 313d hjulare som bör vara väldigt lika? Dem beter sig inte alls lika dant? Några tipps vart man ska börja leta?