Hade du inte redan en lösning så hade jag föreslagit att försöka hitta någon som kan hyvla splines till rätt form, och hittar man denne , så borde du kunna smacka på med svets. Att slipa själv tror jag inte på . ( det är svårt nog att fila fram en regelbunden sexhörning) kolla tex med http://www.rolfskuggservice.se/ ( jag har inga referenser till dem.)
Låsvätska tror jag är en lösning som inte överlever provkörningen.
Det där såg ju väldigt professionellt ut. Men kostar nog en del att få det gjort, samt att det är bökigt att frakta ett järnhjul på över hundra kg till en sån firma. Jag tror jag smäller ihop det och testar. Denna loctite lovar ju guld och gröna skogar för slitna splines. https://www.autoexperten.se/bilvard/lim ... 50ml-balg/
Eller varför inte svetsa ihop de båda delarna inkl schimset?
Svetsa några strängar här o där så går det ju slipa isär det om man måste i framtiden. Så gör man ju på slitna hydraulkolvar ibland. Går så länge det går, sen bara göra en dyrare rep nästa gång.
Tänkte jag skulle uppdatera lite. Monterade ihop delarna i veckan
Knackade in shimsen på nytt In med tjock smörja innan jag slog ihop det Axeln och shims i läge i drivhjulet. Det blev otroligt tight. Tycker detta bör stå sig ett bra tag Slutligen svetsade jag en bricka som lock över allt för att försegla det ytterligare Reslutatet med yttre och inre lager monterat. Stumt och bra.