Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

knutkors och styrbussningar atlas/atila 1302E

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

ojje (trådstartaren)

#1 » 20:23:59, 13-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Halloj maskinvänner, efter många år med min gamla maskin/er har jag så smått börjat förnya mig så i veckan landade det en atlas/atila 1302E -84, efter lite kort besiktning så ser jag behovet att plocka ner samt åtgärda bromsar och byta korsen samt styrbussningarna till knucklarna.
Korset ser ut att vara ca 35x100-isch men det funkar ju inte sådär jättebra då jag ska beställa, någon vänlig själ som sitter på de mer rätta måtten så jag kan lägga beställning under helgen ???
Nästa fråga är t-bussningarna till knucklarna, är det Richards som gäller eller finns det på något trivsamt (billigt) ställe ???
GIVETVIS kommer det bilder framgent då jag och sonen börjar lite underhåll/restaurering på maskinen :grin:

/Ojje
"som så smått gått vilse från maskiner men börjar hitta tillbaks" :cool:

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ojje
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:08:36, 12-04-2006
Ort: Munkbysjön




Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: björken, Whiplash och 14 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se