Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Dra sig fram med skopan. Hjulgrävare.

19 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Martin.Eriksson

#16 » 20:48:19, 18-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Minns inte om ja har bild kvar eller nått men vet ja läste att den där huddigen gick i fortsatt jobb när den kom upp.. :driver:
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6



63an

#17 » 22:13:24, 18-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

De står en X-nånting vid E-4an i Jävre höger sida norrgående krönet ner mot byn där de finns hus vid sista huset å hur den tog sej dit men föraren har tydligen både grävt å byggt ! Verkar svårt för mej om hur de ska ta den därifrån de blir nog inte så enkelt när de bara är jordfyllt att stödja emot för skopan för marken stupar nog häftigt ner mot havet! Ska banne mej försöka åka in den vägen å kolla om den blir kvar som prydnad? Kanske finns handbroms i den? :coffee:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Bygert

#18 » 11:31:28, 19-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grävare kan ju ofta dra sig med skopan genom vilken sörja som helst men det kräver ju en sak, att det finns nåt någorlunda fast att ta tag i. Man kan inte dra sig genom sörja om det bara finns sörja inom räckhåll.

Jag skulle en gång här passera en svacka med H11:an. Går nog bra att dra den över med skopan tänkte jag. Efter lite försök konstaterande jag att jag kunde lägga bommen mot marken och vifta fram och tillbaka med stickan med skopan långt ner i underjorden utan att känna nåt motstånd alls. Bara den skorpa på nån meter och under det typ smutsigt vatten. Spelar ingen roll hur bra maskin eller maskinist man har i såna lägen, går man igenom så sitter man där.
Bygert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:11:52, 15-03-2016
Ort: Forshaga
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160

Martin.Eriksson

#19 » 16:11:20, 19-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja det funkar bara till en viss gräns å dra sig fram om man börjat sjunka, en bandare är ju lite slätare under så dom brukar dra sig upp lättare men en hjulare är som ett ankare..
Jag fastna i skogen en gång, sjönk å när ja drog med skopan så orka den inte dra och klättra upp utan hellre tryckte massorna framför sig. men med lite draghjälp av en lännen klättra den upp lätt..

Bild
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Nickname och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se