Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Everun minigrävare?

66 inlägg • Sida 3 av 5
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

PappaNille

#31 » 21:23:20, 29-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Så nu har jag beställt en sån här från Hemfint. Förhoppningsvis passar den min minigrävare men annars får jag väl modda lite!
När den kommer så kommer jag att lägga in måtten här.

https://www.hemfint.se/rafsa-antspower


Skickat från min iPad med Tapatalk
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190629/c43a180482a4a1799fc72dc50b63e72b.jpg
PappaNille
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:23:36, 05-06-2012
Ort: Knutby, Uppsala
Sverige
Maskin: Stiga garden compact -06 -såld
Klippo pro 21- såld
Stiga Park President 14 -2011-såld
Husqvarna YTH184t -såld
Belos 272-såld
Belos 252 -såld
Meek Jordfräs -såld
Ryoby 4t trimmer/slyröjare -såld
Stiga park pro 20 -03 -såld
Kellfri ATV grävare -såld
Simplicity Legacy trädgårdstraktor med lastare
Husqvarna Rider 13 RS
Bobcat X316 minigrävare
Komatsu PC16 minigrävare



hjulia

#32 » 09:44:12, 10-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är lite sugen på nya redskap till min lilla maskin och hittade till hemfint.se igår. Hur är de att ha att göra med? Och hur snabba är de med frakten?

Är det någon som har detta snabbfäste https://www.hemfint.se/snabbfaste-antspower och skulle kunna säga om det är ett S30-fäste eller något annat samt måtten på infästningen mot stickan?
hjulia
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 14:37:08, 15-05-2018
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Kubota KH-31 -86

PappaNille

#33 » 14:25:28, 10-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

hjulia skrev:Är lite sugen på nya redskap till min lilla maskin och hittade till hemfint.se igår. Hur är de att ha att göra med? Och hur snabba är de med frakten?

Är det någon som har detta snabbfäste https://www.hemfint.se/snabbfaste-antspower och skulle kunna säga om det är ett S30-fäste eller något annat samt måtten på infästningen mot stickan?


Har ställt samma fråga ang. Måtten flera gånger men det måste tydligen vara jättejobbigt att plocka fram skjutmåttet och göra några mätningar.... När min räfsa kommer (om ett par veckor) så får du iaf måten från mig.


Skickat från min iPad med Tapatalk
PappaNille
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:23:36, 05-06-2012
Ort: Knutby, Uppsala
Sverige
Maskin: Stiga garden compact -06 -såld
Klippo pro 21- såld
Stiga Park President 14 -2011-såld
Husqvarna YTH184t -såld
Belos 272-såld
Belos 252 -såld
Meek Jordfräs -såld
Ryoby 4t trimmer/slyröjare -såld
Stiga park pro 20 -03 -såld
Kellfri ATV grävare -såld
Simplicity Legacy trädgårdstraktor med lastare
Husqvarna Rider 13 RS
Bobcat X316 minigrävare
Komatsu PC16 minigrävare

Robban192

#34 » 12:46:47, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Väldigt sugen på att höra från er som beställt och använt CX-10? Nöjda? Håller grejerna?

Är det någon på forumet som beställt den lite större CX-12 på 1300kg? Vilken motor i så fall?
Robban192
1 inlägg
 
Blev medlem: 12:40:51, 15-07-2019
Sverige

PappaNille

#35 » 09:27:26, 16-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban192 skrev:
Är det någon på forumet som beställt den lite större CX-12 på 1300kg? Vilken motor i så fall?


Är själv sugen på CX-12 varianten men vill gärna veta mer om den typ är det enkelpump eller dubbelpump. Gör rätt stor skillnad. Har kollat på Alibaba och CX12 finns med där men finns inte mer info där så får hoppas nån ?chansar? och beställer en och kan ge oss lite mer info. Är riktigt sugen på en XN20, tycker den ser ut som en ?riktig? grävare.
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190716/8365ea6d2c457bdeb1ca724a33d24151.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190716/00ec485a3936f57546043b900a4ed85f.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190716/de0baa86eea34689a1f28d244eb33ecb.jpg




Skickat från min iPad med Tapatalk
PappaNille
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:23:36, 05-06-2012
Ort: Knutby, Uppsala
Sverige
Maskin: Stiga garden compact -06 -såld
Klippo pro 21- såld
Stiga Park President 14 -2011-såld
Husqvarna YTH184t -såld
Belos 272-såld
Belos 252 -såld
Meek Jordfräs -såld
Ryoby 4t trimmer/slyröjare -såld
Stiga park pro 20 -03 -såld
Kellfri ATV grävare -såld
Simplicity Legacy trädgårdstraktor med lastare
Husqvarna Rider 13 RS
Bobcat X316 minigrävare
Komatsu PC16 minigrävare

Barkbit

#36 » 20:37:20, 26-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hallå. Här är lite mått på den. Bultar är 20mm.
Bild
Bild
Bild
Bild

1 person gillar det här inlägget.
Barkbit
1 inlägg
 
Blev medlem: 17:45:03, 26-08-2019
Ort: Östergötland
Sverige

PappaNille

#37 » 11:29:24, 28-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej! Fick hem ?räfsan? idag så bidrar med lite bilder och mått jag med. Obs tapparna är inte 20mm de måste vara 25mm, iaf är hålen 25mm.


Skickat från min iPad med TapatalkBild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/49e8cbaa15a5cab6ad76f6d452a9c36a.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/90631bda1b1ed89509cbe314ac7618bc.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/5e093e47c0b8a665937c32c323f03b25.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/1d36e0b68de218b7372824a152db1b45.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/118aec745cad8aaf58d089b64ab48b4a.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/67753459ad511fdce127cf033cbeb308.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/5ab9108aff28089358d53def2be5c1f0.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/1107bedc15940b2b535b3aa3b23b381b.jpg

1 person gillar det här inlägget.
PappaNille
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:23:36, 05-06-2012
Ort: Knutby, Uppsala
Sverige
Maskin: Stiga garden compact -06 -såld
Klippo pro 21- såld
Stiga Park President 14 -2011-såld
Husqvarna YTH184t -såld
Belos 272-såld
Belos 252 -såld
Meek Jordfräs -såld
Ryoby 4t trimmer/slyröjare -såld
Stiga park pro 20 -03 -såld
Kellfri ATV grävare -såld
Simplicity Legacy trädgårdstraktor med lastare
Husqvarna Rider 13 RS
Bobcat X316 minigrävare
Komatsu PC16 minigrävare

PappaNille

#38 » 11:35:17, 28-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja just det, den passar inte på min Bobcat x316....
Kanske blir ett S30 grindfäste på den eller nåt, har en ny grävare på gång.


Skickat från min iPad med Tapatalk
PappaNille
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:23:36, 05-06-2012
Ort: Knutby, Uppsala
Sverige
Maskin: Stiga garden compact -06 -såld
Klippo pro 21- såld
Stiga Park President 14 -2011-såld
Husqvarna YTH184t -såld
Belos 272-såld
Belos 252 -såld
Meek Jordfräs -såld
Ryoby 4t trimmer/slyröjare -såld
Stiga park pro 20 -03 -såld
Kellfri ATV grävare -såld
Simplicity Legacy trädgårdstraktor med lastare
Husqvarna Rider 13 RS
Bobcat X316 minigrävare
Komatsu PC16 minigrävare

tommy f (trådstartaren)

#39 » 12:11:34, 04-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Man får vad man betalar för.. knappt det...

Tänkte delge hur maskinen har funkat för mig.. den köptes som ett verktyg i min firma som mest har trädgårdsjobb hos privatpersoner = Häck och busk plantering m.m

Först var det beställning, betalning och leverans:
Tittar man på hemfints hemsida så står där idag att leveranstiden är 2-3 veckor.
Dock när jag beställde den stod det att beräknad leveranstid för ordern var: 6-8 veckor.
Den 12:e Mars beställde jag min maskin, jag valde betalningsmetod: 30 dagar faktura.
Den 13 Maj fick jag ett mail där de begärde förskottsbetalning på 25%. 14 Mars betalades dessa 25% in till hemfints konto.

12 Maj, då det gått nästan 9 veckor utan att jag hört något ifrån dem så skrev jag och frågade när grävmaskinen räknades komma?
Fick den 13 Maj detta svar: "Fick just svaret att de kommer in till oss nästa vecka. Därefter packas de och skickas till er."
Ingen grävare kom.. 7 Juni skrev jag igen och undrade var grävaren tagit vägen. Fick inte svar förns den 13:e Juni att den var påväg.
Och tillslut, den 18 Juni så kom den hem. Med en leveranstid på 3 månader = 14 veckor.
Slutfakturan fick jag den 14 Juni.

Aningen tråkigt då jag räknat med utlovad leverans 6 veckor tidigare, och därmed hade bokat upp med kunder som ville ha lättare
grävjobb utfördal, så dessa kunder förlorade jag pga den sena leveransen.


När jag skulle köra den för första gången startade den utan problem, men sedan så började den bli mer och mer svårstartad.

Hur som så tog vi ut den på ett första jobb hos kund, det skulle grävas för en häckplantering.
Nu hade maskinen totalt vart igång i 5 timmar sedan vi köpte den. Och efter lite lätt grävande hos kund så startade den helt enkelt inte..
Vi fick ta dit maskiner för att kunna lyfta och frakta hem grävaren. Väl hemma så verkar det vara startsolenoiden som inte inte fungerar.
Den skruvades bort och skruvades isär och vi lyckades fixa den så att vi fick igång grävaren igen. Den startar, men kan fortfarande ”kärva” till och från.
Detta skrev vi till hemfint om den 22 Juli då vi tyckte att det var märkligt att den i princip vart svårstartad sedan dag 1.., de är ju trots allt en ny maskin.

Tråkigt var att vi fick hyra in maskin för att färdigställa hos kund som hade plantor som skulle ned i marken samma dag, betala extra för i både tid personal och extra maskiner till lyfthjälpen, vilket vart ett back jobb för våran del.

Strax efter detta så kördes åter maskinen ut för ett lättare grävjobb.
Och mitt i grävningen så börjar det tok spruta hydrualolja och grävarmen gick inte att röra. Nu visar det sig att godset (metallen)
till lyftkolven som lyfter bomen har spruckit! Vi får åter bryta arbetet hos kund, skruva bort hydraulik och lyftkolv, åka 3 mil till närmsta mekaniker som lyckades svetsa ihop sprickan i godset. Sedan fick vi åka och köpa ny hydrualolja. Allt detta tog en hel arbetsdag, plus extra arbete för att sanera en nymålad byggnad som det sprutade en massa hydrual olja på. Inte direkt ett plus jobb om man säger så.

Nästa sväng så hade vi grävt i ungefär 30 minuter då det började rassla något fruktansvärt i maskin.
Det visar sig då att godsen i kåpan till svänghjulet gått sönder i samtliga fästen!
Den har helt enkelt gått sönder pga vibrationerna av motorn, och ligger därmed helt lös och slår i svänghjulet,
vi fick stanna arbetet, skruva isär och helt enkelt ta bort den för att kunna fortskrida, dock hann vi bara köra drygt en halvtimme
till innan maskinen tvär dog. Nu hade en kabel skakat sönder till startmotorn.. Iväg och letade kabelskor som skulle passa och fick
laga den hos kund. Detta tog totalt allt som allt halva arbetsdagen.

Ut på jobb igen, häckgrävning. Gräver ca 1 timme och maskinen tvärdör igen…
Vi hittar inte felet där direkt, så vi fick åter igen frakta hem en trasig maskin med allt som det innebär…
Och kunden ringde denna gång in en annan firma som slutförde arbetet!
Väl hemma så konstaterades efter en massa mätning att det var huvudströmbrytaren som är sönder.
Denna kopplades förbi och maskinen startade.

Väl på banan igen så skulle en rabatt grävas.. Gräver i drygt 40 minuter och sedan hör vi att grävaren ändrar ljud.
Stannar upp och ser att det lilla avgassystemet lossnat och innanmätet från ljuddämparen börjat komma ut…

Vi grävde 10 minuter till, sedan började det skramla som attan igen. Skruvade loss bakdelen igen och ser att luftfilterboxen ligger
och slår mot svänghjulet. Själva godset till fästet som håller fast luftfiltret har även det gått rätt av!
Vi fick sätta fast det med stripes och köra hem maskinen igen..

Nästa gång den skulle startas så visar det sig att ”presure valve” spaken hängt sig, den är helt lös när man drar i spaken..
Vi lyckade få den och släppa och fick fast den igen så vi fick igång grävaren. Dock lossnar den om man drar för mycket i den.. Och drar man för lite i den
startar den inte alls.


Vidare så dyker det upp skruvar lite var stans som vibrerat loss.

Vibrationerna ställer även till det när man gräver, detta då man ställer in gasen i ett passande läge för att kunna utföra grävningen så
gör vibrationerna ifrån maskinen att gasen vibrerar tillbaka och går ned på tomgång, så när man sitter och håller båda händerna
på gräv spakarna så skulle man behövt en 3:dje hand för att hålla gasen konstant så att maskin orkar gräva.
Hoppar man av den så vibrerar gasen ner till 0 och maskin lägger då av.

Så sedan i slutet av Juli/ i början av Augusti så har jag försökt reklamera alternativt få kompensation av hemfint då maskinen inte ens håller för lite
lättare trädgårds arbeten. Det enda jag får till svar är att de väntar svar ifrån deras leverantör..

Grävaren har stått i en månad nu och vi har förlorat mycket kunder.. Men hemfint snabbar inte på i onödan.. riktigt tråkigt... får bara samma svar varje vecka.. vi återkommer...

Visst.. den var billig.. men det här är nästan löjligt kan en tycka.

Så för min del vart det här en riktigt dålig affär, gällande både maskin köp och kundförluster under en hel sommar.

Vi får se hur det går..

Avslutar med hemfints beskrivning av maskinen:
Produktbeskrivning:
Mycket hållbar och kraftfull grävmaskin som omfattas av företagsgaranti. Maskinen är ett utmärkt komplement till de mest krävande bygg-, el- och VVS-företagen. Grävmaskinen är utrustad med KM192FS motor på 8,6 kW med ett totalt arbetstryck på 25 MPa.

Utöver maskinen ingår även en grävskopa 380 mm.

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
tommy f
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:30:02, 02-11-2012
Ort: Gävleborg
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Everun ER08 lastmaskin -19
CX10t -minigrävare -19
Volvo bm 350 boxer traktor -66
Jcb 3c traktorgrävare -68

robin.gustavsson

#40 » 12:42:08, 04-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Riktigt tråkigt att höra Tommy. Och ett helvete när man handlar via nätet och således får sköta all kontakt via mejl och telefon. Hade varit så mycket enklare och åka förbi handlaren och slå näven i bordet.

Men bra att du är rak och ärlig här iallafall, tycker att det ofta blir lite väl mycket skönmålad bild av maskiner i den här prisklassen.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
robin.gustavsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:24:40, 05-08-2008
Ort: gävleborg
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: michigan 75-3a
Nissan n50
Bm terrier
international b414

PappaNille

#41 » 06:40:28, 05-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fy tusan vilken dålig kvalitet, jag som trodde kineserna skulle kunna börja rycka upp sig lite. Tur jag inte valde att köpa den större modellen CX 16 utan köpte en begagnad Komatsu istället. Nu har jag 2 minigrävare och ingen från kina.
Trist att höra att det gick så illa för dig och hoppas att du får reklamerar hela maskinen och får pengarna tillbaka.


Skickat från min iPad med Tapatalk
PappaNille
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:23:36, 05-06-2012
Ort: Knutby, Uppsala
Sverige
Maskin: Stiga garden compact -06 -såld
Klippo pro 21- såld
Stiga Park President 14 -2011-såld
Husqvarna YTH184t -såld
Belos 272-såld
Belos 252 -såld
Meek Jordfräs -såld
Ryoby 4t trimmer/slyröjare -såld
Stiga park pro 20 -03 -såld
Kellfri ATV grävare -såld
Simplicity Legacy trädgårdstraktor med lastare
Husqvarna Rider 13 RS
Bobcat X316 minigrävare
Komatsu PC16 minigrävare

Toost

#42 » 11:12:51, 05-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Trist,
Hemfint är kanske nåt som skall undvikas generellt för prylar som kan behöva service.
jag köpte en Einhell Borrhammare av hemfint och hamnade i en liknande sits, det slutade med att Einhell skickade pengarna i retur då det var dyrare att skicka och reparera.
Ytterligare ett varningstecken på kvalitet är de märkliga dimensioner som pappanille visar i bilderna ovan. - en målad plåt som mäter 7,9 eller 7,7 mm , vad är den utan färg ? och vilken konstruktör väljer en plåt som är 7-komma-nånting ?
eller troligare, den var billig då dimensionen är lite udda.
Toost
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:51, 07-12-2015
Ort: Stockholm Norr
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

krokodilen

#43 » 13:29:53, 05-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

PappaNille skrev:Fy tusan vilken dålig kvalitet, jag som trodde kineserna skulle kunna börja rycka upp sig lite. Tur jag inte valde att köpa den större modellen CX 16 utan köpte en begagnad Komatsu istället. Nu har jag 2 minigrävare och ingen från kina.
Trist att höra att det gick så illa för dig och hoppas att du får reklamerar hela maskinen och får pengarna tillbaka.


Skickat från min iPad med Tapatalk


Hur tänkte du nu, att kineserna skulle börja bygga toppkvalitet till 25% av priset inkl frakt till Sverige.

Nja ge dem betalt så ska du se att de ordnar kvalitet lika väl som nån annan men vitsen är nog borta då.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

tommy f (trådstartaren)

#44 » 15:11:27, 05-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

robin.gustavsson skrev:Riktigt tråkigt att höra Tommy. Och ett helvete när man handlar via nätet och således får sköta all kontakt via mejl och telefon. Hade varit så mycket enklare och åka förbi handlaren och slå näven i bordet.

Men bra att du är rak och ärlig här iallafall, tycker att det ofta blir lite väl mycket skönmålad bild av maskiner i den här prisklassen.

Skickat från min F5321 via Tapatalk


Ja det vart ett botten napp, tråkigt nog! Visst går det att laga, men principen är att maskinen mer eller mindre faller i bitar vid användning, och det är till trots, om en billig, en helt ny maskin.

Ja det är tråkigt med näthandel på så vis, och deras kundservice är ingen höjdare, det tar lång tid att få "svar" och då ofta korta svar som i princip inte säger någonting om det man ifrågasatt.

Man försöker vara ärlig i vart fall, sen vet jag inte om jag haft sån otur så att jag lyckats fått ett Måndags exemplar? Men det känns hur som haver tråkigt. Lite skruva räknar man ju med tack vare att den var billig, men att delarna flyger av och godset spricker vid lätt grävning, varje tillfälle det ska grävas i princip känns kanske inte riktigt okej.



PappaNille skrev:Fy tusan vilken dålig kvalitet, jag som trodde kineserna skulle kunna börja rycka upp sig lite. Tur jag inte valde att köpa den större modellen CX 16 utan köpte en begagnad Komatsu istället. Nu har jag 2 minigrävare och ingen från kina.
Trist att höra att det gick så illa för dig och hoppas att du får reklamerar hela maskinen och får pengarna tillbaka.


Skickat från min iPad med Tapatalk


Ja man hoppas att det ska lösa sig snart.. Tycker att det är konstigt att det tar sådan tid (1 månad) att lösa detta med deras leverantör. Det är ju bara 2 alternativ att diskutera: 1 - Reklamera hela köpet och få pengarna tillbaka. 2 - Prisavdrag och ersättning för reparationskostnaden. Vidare så brukar man även kunna kräva skadestånd för utgifter på grund av felet på varan... Eftersom jag tyckte det tog sådan tid att få svar ifrån leverantören så skrev jag och frågade vilken leverantör det var som maskinen kom ifrån, men det ville dom inte berätta...

Toost skrev:Trist,
Hemfint är kanske nåt som skall undvikas generellt för prylar som kan behöva service.
jag köpte en Einhell Borrhammare av hemfint och hamnade i en liknande sits, det slutade med att Einhell skickade pengarna i retur då det var dyrare att skicka och reparera.
Ytterligare ett varningstecken på kvalitet är de märkliga dimensioner som pappanille visar i bilderna ovan. - en målad plåt som mäter 7,9 eller 7,7 mm , vad är den utan färg ? och vilken konstruktör väljer en plåt som är 7-komma-nånting ?
eller troligare, den var billig då dimensionen är lite udda.


Va tråkigt! Man lär så länge man lever, och hemfint kommer jag aldrig mer handla av!

Jag har ju en fyrhjuling av märket SMC 700 sedan Januari 2013, och den har funkat kanon! Har även en Everun ER08 som jag ändå tycker fungera bra en så länge. Så inte vet jag om det bara är otur med grävaren eller om det helt enkelt är sådan stor skillnad på Kina och Kina i denna prisklass? Tråkigt hur som.
Användarvisningsbild
tommy f
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:30:02, 02-11-2012
Ort: Gävleborg
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Everun ER08 lastmaskin -19
CX10t -minigrävare -19
Volvo bm 350 boxer traktor -66
Jcb 3c traktorgrävare -68

PappaNille

#45 » 18:43:44, 05-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

krokodilen skrev:
PappaNille skrev:Fy tusan vilken dålig kvalitet, jag som trodde kineserna skulle kunna börja rycka upp sig lite. Tur jag inte valde att köpa den större modellen CX 16 utan köpte en begagnad Komatsu istället. Nu har jag 2 minigrävare och ingen från kina.
Trist att höra att det gick så illa för dig och hoppas att du får reklamerar hela maskinen och får pengarna tillbaka.


Skickat från min iPad med Tapatalk


Hur tänkte du nu, att kineserna skulle börja bygga toppkvalitet till 25% av priset inkl frakt till Sverige.

Nja ge dem betalt så ska du se att de ordnar kvalitet lika väl som nån annan men vitsen är nog borta då.

/C


Som jag skrev, rycka upp sig lite, inte samma kvalitet men ändå good enough. Maskinen saknar funktioner som skulle kunna sänka priset utan att minska kvaliteten. Tex endast encylindrig luftkyld motor, ingen bomsväng, enklare drivning av banden, slangar ist för rör till hydrauliken, ingen servo till spakar osv osv. Men uppenbarligen ligger mycket av besparingen även i materialval, finish, avsaknad av skruvlåsning osv. vilket är synd. Varför kan de inte kopiera en Kubota K008 så som de kopierat massvis av Honda GXV motorer?


Skickat från min iPad med Tapatalk
PappaNille
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:23:36, 05-06-2012
Ort: Knutby, Uppsala
Sverige
Maskin: Stiga garden compact -06 -såld
Klippo pro 21- såld
Stiga Park President 14 -2011-såld
Husqvarna YTH184t -såld
Belos 272-såld
Belos 252 -såld
Meek Jordfräs -såld
Ryoby 4t trimmer/slyröjare -såld
Stiga park pro 20 -03 -såld
Kellfri ATV grävare -såld
Simplicity Legacy trädgårdstraktor med lastare
Husqvarna Rider 13 RS
Bobcat X316 minigrävare
Komatsu PC16 minigrävare


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se