När allt är nere i hytten är det lika bra att ta avgassystemet,har kört stålborste och rostlösare några dagar på muttrarna och gängor, man når endast ljuddämparen och infästningen från serviceluckan bakom förarsätet.
OK, det går från motorluckan också men det kräver att alla muttrar är i bra skick och lossnar direkt, samt spegel/kamera och glatt humör. minst.
Grenröret törs jag inte röra, för rostigt, får sitta kvar tills det måste tas bort.
Så här ruttet var det. nån har lappat-och-lagat med pinnsvet.
passar på att sota ur hela konservburken och få upp flödet mellan kamrarna.
Spacklar igen med koppar, bra val vid tunt rostigt gods som annars lätt kollapsar vid svetsning.
På med en ny rörstump i rostfritt, kör med kopparbrazing här också, bara lägga på tills det är tätt.
Fördelen med koppar på rostfritt är att värmen kan hållas så låg att rostfria rör knappt blir blåa på insidan och rotgas kan undvikas, ja på 22 år gamla grävare om det inte är jättenoga
iaf. , jag slipper gärna rotgas på gamla rostiga
avgassystem.