Så länge inte länken är sliten så kan det nog gå länge, är när avståndet i länken inte passar drevet som det går fort å knäcka drevet. Samma med de flesta kedjor / drev.
Det är lite som å fråga hur långt är ett snöre beror helt på hur man kör, larvar mycket efter väg eller står mest still å öser. Men de lär gå rätt länge på tex en hobby maskin
Tvåkams plattor? Vad är det? Jag vet ju inte riktigt ännu vad som är bytt. Nya stålband sägs det. Inte mer än så.. Är en jcb 3.5t från 93.... gammalt men förhoppningsvis ärligt skick som det ser ut. Ska isf användas bara för eget bruk av två hobbykörare
Om du kollar ovansidan så ser du att de är två kammar per platta. Är vanligast med 3. Iaf på större maskiner. Men i bergtäckter är de 2kam som gäller..
Förstod att du menade kammarna men visste inte ens att det finns olika. Så lite kan jag. Har läst in mig lite på hur man kollar glapp och så men kan egentligen ingenting.... Men har dom bytt till stållarver borde ju kedjan vara ny oxå? Får se vilket intryck man får av den helt enkelt. Tror den ligger ganska rätt i pris och lämplig storlek även om jag hellre kollat på en något ton tyngre. Behändigt att det isf följer med en vagn oxå.
Inte ljusdal. Hörde om någon som sålde dåliga saker där? Men den här kan ju komma därifrån tidigare. Gått som gårdsmaskin hos någon äldre person rätt länge nu senast. Gävle typ.
Drivkransen är sliten! 1-2 på en 5 graders skala, sliten krans kommer nöta ner den nya kedjan i förtid.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran. Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Är kedjorna bra men drivkransarna slitna kan man ju byta bara dessa. De var inte speciellt dyra till min 12 tons maskin. Och den här ser inte ut att vara specialbygge som min, så då går bytet troligen mycket lättare.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra. Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.