Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Schaeff hr12 varnings summer

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Mnode (trådstartaren)

#1 » 23:55:15, 09-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er

Jag kör en schaeff hr12 och just nu har den en irriterande funktion med en summerton inne i hytten.
Den låter inte alltid och ibland inte alls, men tillräckligt ofta för att behöva hanteras.

Jag har inte lyckats förstå varför den låter, något varnar den ju för, men för vad är frågan.
Jag kan inte se att maskinen blir för varm, vad jag sett har det inte stämt med för mycket/lite olja osv.

Är det någon av er som vet vad summern är till för? Och vad (förutom att kapa strömmen till den) behöver jag göra för att få den att vara tyst? Maskinen verkar inte tappa orken när det händer, men det går ju inte att vara i hytten när den är igen.

/Rickard
Mnode
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:40:54, 09-04-2021
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Schaeff hr12



nimrod_pro

#2 » 01:54:12, 10-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Verkar var en del som haft felaktig varningsgivare till kylvattnet när det varit sporadiska problem, alternativt varningsgivaren till oljetrycket. Givarna har pajjat och problemet försvunnit när det blivit bytta för en del användare.
Christoffer
nimrod_pro
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:03, 01-12-2011
Ort: Kalmar län
Maskintyp: Ej angivet

Mnode (trådstartaren)

#3 » 23:45:27, 11-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, det låter rimligt.
Ska försöka hitta vad det är som jag behöver köpa, men maskinen har ju några år på nacken, så det är klart att vissa saker ger sig.

Tack för tipset, kollar vidare på detta.
Mnode
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:40:54, 09-04-2021
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Schaeff hr12


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Alrik och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se