Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

installerar AC i min Atlas 1202. Samt lite allmänt meck&pyssel..

86 inlägg • Sida 2 av 6
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Michael Meier

#16 » 13:42:41, 28-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nya belägg på gammal trumma måste slipas in, du behöver kanske snygga till bromstrumman också, mät slutlig diameter eller ta med trumma och backar till någon i din närhet som håller på med detta, behövs lite erfarenhet om slipningen för att få lite komfort och funktion.

Var i Sverige ska vi leta efter någon som vill byta belägg ?
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige



Oskar.P (trådstartaren)

#17 » 14:13:56, 28-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo en begagnad bromsback hade ju egentligen varit det bästa. Jag är inte ute efter perfekt bromsverkan inför en besiktning utan bara att det bromsar hyfsat. Håller till i norra Dalsland. Men backen går ju att skicka in för omlimning om det skulle vara så.

1 person gillar det här inlägget.
Oskar.P
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:49:38, 26-06-2021
Ort: Dals Långed
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fordson Major med Oldsmobile V8 diesel
Atlas 1200 -68
Ford F250 7.3IDI -86
https://www.garaget.org/dr-diesel

Peter Persson

#18 » 14:45:19, 29-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Följer AC delen med spänning :thummar:
Det där kittet tittar jag på varje år... Är grymt sugen på att sätta ett i min 650 som jag kör tre dagar i sträck 12 timmar om dagen under slåtter och jag hatar också sommarvärme...

Senast igår satt jag och drömde på aliexpress om ett liknande kit.. Jag som helt novis, räcker det att fylla olja i kompressorn och sen fylla med "gör det själv AC kit"? Eller måste det till allvarligare saker från början?
Såg att du monterat kylaren mot en vägg, det underlättar endel, jag trodde den måste vara "fri"
/ Peter

Åkerman H12
BM 650
LM 218
BM430
Fordson Dexta
Volvo T-24
BM 350

http://www.youtube.com/user/Peter3038

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Peter Persson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:22:17, 05-12-2006
Ort: Nyland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Åkerman H12
Volvo BM 218
Volvo BM 650
Volvo BM 350
Volvo BM 430
Volvo T-24
Fordson Dexta
Claas Mercur

Oskar.P (trådstartaren)

#19 » 10:58:50, 30-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Peter Persson skrev:Följer AC delen med spänning :thummar:
Det där kittet tittar jag på varje år... Är grymt sugen på att sätta ett i min 650 som jag kör tre dagar i sträck 12 timmar om dagen under slåtter och jag hatar också sommarvärme...

Senast igår satt jag och drömde på aliexpress om ett liknande kit.. Jag som helt novis, räcker det att fylla olja i kompressorn och sen fylla med "gör det själv AC kit"? Eller måste det till allvarligare saker från början?
Såg att du monterat kylaren mot en vägg, det underlättar endel, jag trodde den måste vara "fri"


Hej. skönt att höra att det finns fler som avskyr värmen så man inte är ensam om det. ibland verkar det så när man klagar så säger alla "håll käften det blir snart vinter igen" brukar svara med att jag längtar redan ;)

Självklart är det bättre att sätta kondensorn mer fritt, det ska ju strömma en del luft igenom. Jag hade alternativet att sätta den på en av sidokåporna i glasfiber och ta hål i kåpan så den tar luft bakom kåpan. Men då blir den väldigt utsatt för grenar så denna placeringen var nog bäst. Jag har nu 40mm distans till hyttväggen, om luftflödet inte skulle räcka så får jag ju öka distansen. Det kommer jag se på kondenseringstemperaturen på högtrycksmanometern när jag provkör anläggningen sen. Köldmediet ska underkylas några grader i kondensorn så utgående vätska ska vara ett par grader kallare än kondenseringstempen även när det är stekhett ute. Nu är jag medveten om att denna lösning kanske inte kommer ge tillfredsställande kondensorkylning när det är över 30 grader ute, men eftersom jag blir allmänt mosig och yr i skallen av att behöva kliva ur maskin i sån värme och hålla på med spaden eller nåt, så kan jag välja att inte köra den när det är riktigt så varmt. Det är fördelen när man har maskiner för att jobba åt sig själv.

ja, du kan fylla med "Gör det själv-burkarna" som säljs på nätet, du behöver då heller inget certifikat för F-gaser för att jobba med det och eftersom systemet är nytt och aldrig varit fyllt med F-gas kan du aldrig åka dit för miljöbrott heller (även om risken är försumbar även om du får tag på R134a utan att ha cert). Det är den gasblandning (Duracool 12a) jag ska fylla min anläggning med fast jag köper den i 10kg-cylinder istället. Dock MÅSTE du vacuumsuga systemet innan fyllning, och när du vacuumsugit så ska du direkt släppa på lite köldmedium in i systemet innan du kopplar ifrån några slangar från manometerstället, för det får aldrig "sippra in" nån luft i systemet. Och täthetsprova får du inte heller göra med luft, då förstörs torkfiltret. antingen kvävgas eller argonflaskan till MIG-svetsen. grejen är att du vill helst täthetsprova med nånstans mellan 15-25 bar för det ska vara nån vits att hitta mindre läckor eller dåligt pressade slangar, och regulatorn på MIG-svetsen ger inte det trycket, så du får hitta en annan regulator. Men nu är ju Duracool-gasen som säljs i GDS-burkarna helt ofarlig för miljön att släppa ut så om du inte tryckprovar innan fyllning så är det enda som kan hända att köldmediet läcker ut och du får försöka hitta läckan och fylla på nytt. I kittet ingick rätt långa slangar så jag anpassade längderna och åkte till en slangverkstad och fick dom pressade. Det ingick även slangklämmor du kan använda istället men jag föredrar pressat. På högtryckssidan kan det bli 25- 30 bar som mest så även med dubbla slanglklämmor monterade ett halvvarv ifrån varann kan det ändå läcka lite.
Så det du behöver förutom kittet är ett manometerställ och vacuumpump (finns lite överallt på nätet att köpa till varierande pris och kvalitet, beroende på hur ofta du kommer behöva använda det) 150ml PAG100-olja (finns på bildelsbutiker, eller på nätsidorna som säljer köldmedium) samt ca 800-1200 gram köldmedium beroende på hur lång vätskeslangen blir. man fyller tills det slutat bubbla i synglaset + 100 gram. sen kollar man överhettningstemp på förångaren och och underkylning på kondensorn genom att läsa av trycken på manometrarna, omvandla det till en temperatur som stämmer för det aktuella köldmediet, och jämföra med den uppmätta temperaturen på förångarens sugledning (överhettning) eller kondensorns vätskeledning (underkylning) googla lite på det så hittar du bra info. Kan även rekommendera den här boken som ger bra och lättfattad beskrivning: https://www.skruvat.se/Haynes-Air-Condi ... gL8dPD_BwE
Senast redigerad av Oskar.P 15:25:18, 01-07-2021, redigerad totalt 1 gång.

5 personer gillar det här inlägget.
Oskar.P
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:49:38, 26-06-2021
Ort: Dals Långed
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fordson Major med Oldsmobile V8 diesel
Atlas 1200 -68
Ford F250 7.3IDI -86
https://www.garaget.org/dr-diesel

Bergakungen

#20 » 11:21:09, 30-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Din maskin liknar min då det står 1200 på skyltarna samt att terräng /väg växeln är helt mekanisk men att vi samtidigt har ratt och moderna utseendet. Som jag förstått det är maskinerna som tillverkades innan 1970 betecknade som 1202 och de efter 1970 som 1202D, läst någonstans att bytet skedde vid ett visst tillverkningsnummer. 1202D har tvåspakssystem, tryckluftsstyrd väg/terrängväxel samt pedal för svängbroms.

Angående svängbroms så kolla runt trumman om där inte finns en liten hävarm som spänner ett bromsband. På min maskin var tryckluftscylindern samt rör och reglage bortplockat då det troligtvis havererat någon gång. Min tanke är att sätta tillbaka kolven, montera en elpneumatisk ventil som styrs av en induktiv givare vid svängspaken, då får man automatisk svängbroms

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

2 personer gillar det här inlägget.
Bergakungen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:08:42, 10-03-2013
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 1202

Peter Persson

#21 » 14:29:23, 30-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tackar för bra och utförligt svar! Ska kolla lite på 650 om det finns nån bra plats för kondensorn (kylaren :grin: )
Vakuum suga... Koppla på mjölkmaskin och några fulkopplingar, inga problem :skratta3:
Jag har en bra "slang gubbe" som nog kan pressa, såg ut som om presskopplingar följde med.

Drömmen kan alltså bli sann... :idee3:
/ Peter

Åkerman H12
BM 650
LM 218
BM430
Fordson Dexta
Volvo T-24
BM 350

http://www.youtube.com/user/Peter3038
Användarvisningsbild
Peter Persson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:22:17, 05-12-2006
Ort: Nyland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Åkerman H12
Volvo BM 218
Volvo BM 650
Volvo BM 350
Volvo BM 430
Volvo T-24
Fordson Dexta
Claas Mercur

Oskar.P (trådstartaren)

#22 » 15:20:47, 01-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bergakungen skrev:Din maskin liknar min då det står 1200 på skyltarna samt att terräng /väg växeln är helt mekanisk men att vi samtidigt har ratt och moderna utseendet. Som jag förstått det är maskinerna som tillverkades innan 1970 betecknade som 1202 och de efter 1970 som 1202D, läst någonstans att bytet skedde vid ett visst tillverkningsnummer. 1202D har tvåspakssystem, tryckluftsstyrd väg/terrängväxel samt pedal för svängbroms.

Angående svängbroms så kolla runt trumman om där inte finns en liten hävarm som spänner ett bromsband. På min maskin var tryckluftscylindern samt rör och reglage bortplockat då det troligtvis havererat någon gång. Min tanke är att sätta tillbaka kolven, montera en elpneumatisk ventil som styrs av en induktiv givare vid svängspaken, då får man automatisk svängbroms

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk


Tack för infon. Då heter min kanske 1202 ändå, fast att den är en mellanmodell som har "kvarlevor" från 1200.. Har du 812 eller 912 motor i din? enklaste sättet att se är om spridarrören går innanför eller utanför kylluftkanalen. se mina bilder så ser du att på min går dom på utsidan.
Jag har ingen som helst bromstrumma alls på svängmotorns reduktionsväxel, se bild nedan.

Sen har jag hittat en spricka på en av "hattarna" på ventilpaketet. Vet inte om det kan ha att göra med den klena hydrauliken eller inte. Jag har ännu inte hittat rätt anslutning till tryckmätuttagen eller någon beteckning på vad den anslutningen heter.






Bild
Bild
Oskar.P
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:49:38, 26-06-2021
Ort: Dals Långed
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fordson Major med Oldsmobile V8 diesel
Atlas 1200 -68
Ford F250 7.3IDI -86
https://www.garaget.org/dr-diesel

Oskar.P (trådstartaren)

#23 » 15:34:04, 01-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Peter Persson skrev:Tackar för bra och utförligt svar! Ska kolla lite på 650 om det finns nån bra plats för kondensorn (kylaren :grin: )
Vakuum suga... Koppla på mjölkmaskin och några fulkopplingar, inga problem :skratta3:
Jag har en bra "slang gubbe" som nog kan pressa, såg ut som om presskopplingar följde med.

Drömmen kan alltså bli sann... :idee3:

Ja, vad som helst som orkar hålla ett vacuum av ca 2millibar under 10-15 minuter duger. Bara du har en avstängningskran till vacuumkällan som du stänger och sedan snabbt fyller köldmedium in i systemet utan att koppla ifrån några slangar, så du behåller det låga fina vacuumet innan köldmediet släpps in. Täthetsprovning med vacuum är ganska lönlöst då kompressorns axeltätning ibland läcker för vacuum men inte för övertryck, därför täthetsprovar jag alltid med kvävgas, och när systemet är tätt suger jag ner till 2 millibar och fyller köldmedium direkt.
de värden och metoder jag skriver är ju "de rätta" precis som med allt annat så går det ju fuska lite och anpassa arbetet lite efter de maskiner och kunskaper man har tillgång till, men man får vara medveten om att resultatet inte blir samma som om det görs "enligt boken" Samma som om jag får tag på en begagnad bromsback eller nitar dit nåt belägg från ett helt annat fordon så kan jag ju räkna med att det blir bättre broms än utan belägg, men inte optimalt :) grejen med att ge detta kinesiska AC-kit bästa förutsättningarna med vacuumsugning och optimerad köldmediemängd är ju just att det är ett kines-kit. Det är säkert dålig kvalite på kompressorn från fabrik och skulle man slarva med vacuumet eller låta systemet jobba med höga kondenseringstemperaturer så snabbar man på ett evtl. haveri. En AC på en Cadillac från 50-talet kan du säkert fylla med biltemas kylspray med helt okänt innehåll med troligen hög fukthalt helt utan att vacuumsuga och den kommer säkert klara det i 10 år utan att rasa. Men tveksamt om kina-grejerna klarar det.

1 person gillar det här inlägget.
Oskar.P
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:49:38, 26-06-2021
Ort: Dals Långed
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fordson Major med Oldsmobile V8 diesel
Atlas 1200 -68
Ford F250 7.3IDI -86
https://www.garaget.org/dr-diesel

Peter Persson

#24 » 15:45:34, 01-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Oskar.P skrev:
Peter Persson skrev:Tackar för bra och utförligt svar! Ska kolla lite på 650 om det finns nån bra plats för kondensorn (kylaren :grin: )
Vakuum suga... Koppla på mjölkmaskin och några fulkopplingar, inga problem :skratta3:
Jag har en bra "slang gubbe" som nog kan pressa, såg ut som om presskopplingar följde med.

Drömmen kan alltså bli sann... :idee3:

Ja, vad som helst som orkar hålla ett vacuum av ca 2millibar under 10-15 minuter duger. Bara du har en avstängningskran till vacuumkällan som du stänger och sedan snabbt fyller köldmedium in i systemet utan att koppla ifrån några slangar, så du behåller det låga fina vacuumet innan köldmediet släpps in. Täthetsprovning med vacuum är ganska lönlöst då kompressorns axeltätning ibland läcker för vacuum men inte för övertryck, därför täthetsprovar jag alltid med kvävgas, och när systemet är tätt suger jag ner till 2 millibar och fyller köldmedium direkt.
de värden och metoder jag skriver är ju "de rätta" precis som med allt annat så går det ju fuska lite och anpassa arbetet lite efter de maskiner och kunskaper man har tillgång till, men man får vara medveten om att resultatet inte blir samma som om det görs "enligt boken" Samma som om jag får tag på en begagnad bromsback eller nitar dit nåt belägg från ett helt annat fordon så kan jag ju räkna med att det blir bättre broms än utan belägg, men inte optimalt :) grejen med att ge detta kinesiska AC-kit bästa förutsättningarna med vacuumsugning och optimerad köldmediemängd är ju just att det är ett kines-kit. Det är säkert dålig kvalite på kompressorn från fabrik och skulle man slarva med vacuumet eller låta systemet jobba med höga kondenseringstemperaturer så snabbar man på ett evtl. haveri. En AC på en Cadillac från 50-talet kan du säkert fylla med biltemas kylspray med helt okänt innehåll med troligen hög fukthalt helt utan att vacuumsuga och den kommer säkert klara det i 10 år utan att rasa. Men tveksamt om kina-grejerna klarar det.


Återigen, mycket bra och utförligt svar, tack!
Trevligt med någon som jobbar/ jobbat med kyla som inte direkt hänvisar till olika certifikat och menar att jag måste ha diplom från Nasa för att ens få titta på en AC :lmao:
/ Peter

Åkerman H12
BM 650
LM 218
BM430
Fordson Dexta
Volvo T-24
BM 350

http://www.youtube.com/user/Peter3038

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Peter Persson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:22:17, 05-12-2006
Ort: Nyland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Åkerman H12
Volvo BM 218
Volvo BM 650
Volvo BM 350
Volvo BM 430
Volvo T-24
Fordson Dexta
Claas Mercur

Oskar.P (trådstartaren)

#25 » 17:11:02, 01-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Peter Persson skrev:
Oskar.P skrev:
Peter Persson skrev:Tackar för bra och utförligt svar! Ska kolla lite på 650 om det finns nån bra plats för kondensorn (kylaren :grin: )
Vakuum suga... Koppla på mjölkmaskin och några fulkopplingar, inga problem :skratta3:
Jag har en bra "slang gubbe" som nog kan pressa, såg ut som om presskopplingar följde med.

Drömmen kan alltså bli sann... :idee3:

Ja, vad som helst som orkar hålla ett vacuum av ca 2millibar under 10-15 minuter duger. Bara du har en avstängningskran till vacuumkällan som du stänger och sedan snabbt fyller köldmedium in i systemet utan att koppla ifrån några slangar, så du behåller det låga fina vacuumet innan köldmediet släpps in. Täthetsprovning med vacuum är ganska lönlöst då kompressorns axeltätning ibland läcker för vacuum men inte för övertryck, därför täthetsprovar jag alltid med kvävgas, och när systemet är tätt suger jag ner till 2 millibar och fyller köldmedium direkt.
de värden och metoder jag skriver är ju "de rätta" precis som med allt annat så går det ju fuska lite och anpassa arbetet lite efter de maskiner och kunskaper man har tillgång till, men man får vara medveten om att resultatet inte blir samma som om det görs "enligt boken" Samma som om jag får tag på en begagnad bromsback eller nitar dit nåt belägg från ett helt annat fordon så kan jag ju räkna med att det blir bättre broms än utan belägg, men inte optimalt :) grejen med att ge detta kinesiska AC-kit bästa förutsättningarna med vacuumsugning och optimerad köldmediemängd är ju just att det är ett kines-kit. Det är säkert dålig kvalite på kompressorn från fabrik och skulle man slarva med vacuumet eller låta systemet jobba med höga kondenseringstemperaturer så snabbar man på ett evtl. haveri. En AC på en Cadillac från 50-talet kan du säkert fylla med biltemas kylspray med helt okänt innehåll med troligen hög fukthalt helt utan att vacuumsuga och den kommer säkert klara det i 10 år utan att rasa. Men tveksamt om kina-grejerna klarar det.


Återigen, mycket bra och utförligt svar, tack!
Trevligt med någon som jobbar/ jobbat med kyla som inte direkt hänvisar till olika certifikat och menar att jag måste ha diplom från Nasa för att ens få titta på en AC :lmao:

de som håller på och gapar om paragrafer men samtidigt gladeligen fortsätter använda köldmedier som är såpass dåliga för vår omvärld så vi måste införa dessa paragrafer har blivit okritiskt hjärntvättade av kemiföretagen som håller hårt om sina patent. Kylteknik handlar egentligen bara om att få en vätska att koka och ta med sig värmen via ånga och lämna av den på en annan plats, den enklaste formen av kylteknik får du i kastrullen när du kokar ägg.. Vad för vätska du sen använder beror på om du vill tjäna pengar på den eller ej.. (givetvis några fler parametrar, men i stora drag så..)

3 personer gillar det här inlägget.
Oskar.P
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:49:38, 26-06-2021
Ort: Dals Långed
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fordson Major med Oldsmobile V8 diesel
Atlas 1200 -68
Ford F250 7.3IDI -86
https://www.garaget.org/dr-diesel

Michael Meier

#26 » 17:40:05, 01-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Såja, inte skapa irritation medvetet..
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Turbodiesel

#27 » 18:05:31, 01-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Irritation är när samma kemikalie (R134) saluförs helt utan restriktioner som "tryckluft på burk", kylande rostspray och femtio andra mer eller mindre onödiga produkter.

Helt huvudlöst..
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

7 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Oskar.P (trådstartaren)

#28 » 11:33:58, 02-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Peter Persson skrev:
Jag har en bra "slang gubbe" som nog kan pressa, såg ut som om presskopplingar följde med.

Drömmen kan alltså bli sann... :idee3:

ja presshylsor medföljde i satsen, dessutom ett gäng extra hylsor så slanggubben kunde öva lite, för dom skiljer sig från hydraulslangar då du inte ska pressa hela vägen in på hylsan, samt givetvis med mindre presskraft. AC-verkstäder eller större allbilsverkstäder kan ha ett verktyg för slangpress av ac-slang annars.
dessutom ska du använda flänstätning som su stryker på kopplingen innan du trär på slangen och pressar. jag körde med scantec´s orangea då den inte stelnar och blir spröd utan fyller ut ev. håligheter och håller sig flexibel. det är ju ändå ett ganska litet slutet system och små gasmolekyler som tillochmed behöver slangar med inre teflon-barriär för att gasen inte ska läcka genom gummit.

Bild

6 personer gillar det här inlägget.
Oskar.P
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:49:38, 26-06-2021
Ort: Dals Långed
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fordson Major med Oldsmobile V8 diesel
Atlas 1200 -68
Ford F250 7.3IDI -86
https://www.garaget.org/dr-diesel

Oskar.P (trådstartaren)

#29 » 10:01:56, 03-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då har jag hittat en firma som kan limma på nya belägg på backarna, dessutom bara 10 mil hemifrån så igår tog jag en tur till Dingle och Rolands bromsservice https://www.bromsservice.com/ och lämnade in backarna. Såg då denna fina maskin stående i Dingle!

Bild

2 personer gillar det här inlägget.
Oskar.P
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:49:38, 26-06-2021
Ort: Dals Långed
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fordson Major med Oldsmobile V8 diesel
Atlas 1200 -68
Ford F250 7.3IDI -86
https://www.garaget.org/dr-diesel

Bergakungen

#30 » 11:04:28, 03-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Oskar.P skrev:Då har jag hittat en firma som kan limma på nya belägg på backarna, dessutom bara 10 mil hemifrån så igår tog jag en tur till Dingle och Rolands bromsservice https://www.bromsservice.com/ och lämnade in backarna. Såg då denna fina maskin stående i Dingle!

Bild
Vad skulle det kosta per back att limma på nya belägg?

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Bergakungen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:08:42, 10-03-2013
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 1202


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se