Körde med sådana för tjugo år sedan, man slapp ju laga hela tiden och tillslut är det bara gummitrasor kvar, då får man byta
Bärigheten blir bättre i förhållande till antal lager.
Michael Meier skrev:Körde med sådana för tjugo år sedan, man slapp ju laga hela tiden och tillslut är det bara gummitrasor kvar, då får man byta
Bärigheten blir bättre i förhållande till antal lager.
Michael Meier skrev:Polyuretan, finns ett gäng olika bland annat om man ska åk fort eller inte, ventilen används till att fylla på första gången, vissa firmor gör det skapligt lokalt, så du kan skicka in dina egna fälgar och berätta vad du vill ha så att säga.
Bergakungen skrev:Din maskin liknar min då det står 1200 på skyltarna samt att terräng /väg växeln är helt mekanisk men att vi samtidigt har ratt och moderna utseendet. Som jag förstått det är maskinerna som tillverkades innan 1970 betecknade som 1202 och de efter 1970 som 1202D, läst någonstans att bytet skedde vid ett visst tillverkningsnummer. 1202D har tvåspakssystem, tryckluftsstyrd väg/terrängväxel samt pedal för svängbroms.
Angående svängbroms så kolla runt trumman om där inte finns en liten hävarm som spänner ett bromsband. På min maskin var tryckluftscylindern samt rör och reglage bortplockat då det troligtvis havererat någon gång. Min tanke är att sätta tillbaka kolven, montera en elpneumatisk ventil som styrs av en induktiv givare vid svängspaken, då får man automatisk svängbroms
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Det borde man kunna göra, riktigt smart!Michael Meier skrev:Kan man använda trycket i svängmotorkretsen som servo eller direkt till negativ hydraulisk bandbromscylinder med väl avvägd fjäder?
Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Masseydriver och 3 gäster