Har inte svetsat så mycket med rst men smältan är inte lika trög som 48 enligt min mening. Det finns säkert nån här som är kunnigare inom detta.
Pumpen verkar onekligen klurig.
Gammalt inlägg, men jag skulle nog titta mer på det dyrare koningsverktyget stridis länkade till då det "troligen" kan användas på plats under bilen om bara en ände av ett bromsrör skall göras om.MatteN skrev:Stridis2 skrev:Givetvis frågan om personliga preferenser och ekonomi. För många herrans år sedan skruvade jag en hel del med bilar, och givetvis blev det ett antal bromsrör som behövde bytas. Hade först ett enklare verktyg, i stil med det MatteN visade. Det gjorde jobbet, men dels tyckte jag det var bökigt, dels blev det inte jättesnygga konor. Jag köpte då Biltemas finaste koningsverktyg.
Kostade en bra slant, men jisses vilken nytta jag haft av det. Att ha en rulle bromsrör hemma och kunna fixa när något går åt skogen. Nipplarna kan man ganska ofta återanvända, bara att kona dit ett nytt rör.
Ska du göra mer än två rör så ta en allvarlig fundering på om du ska investera i ett bra verktyg. Den billiga modellen är också bra att ha (tar många fler dimensioner än den dyra) men den dyra är i mitt tycke så mycket trevligare att arbeta med.
Länk till Biltemas dyra.
Har varit inne på att köpa den där men aldrig riktigt blivit av. Så du kan rekommendera den?
Precis som du skriver så gör min jobbet, men det blir ju inte riktigt den där "wow" känslan.
Hade en batteriexplosion på jobbet med tillhörande frät och bullerskador så jag vill ha skiten en bit ifrån mig. Sen behöver jag platsen för att få dit en lite större och bättre stol.Mattias Petterson skrev:Brukar dina batterier explodera? , jag skulle låtit det sitta kvar..
Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster