På min 1602 från -74 är lågväxel med indragen luftkolv precis som på din bild. Har provat en gång med högläget men det fungerar inte bra. Kan du inte vrida spaken i hytten så har den ärgat ihop.
Själva hydraulmotorn har hög o lågläge o det växlas automatiskt på min beroende på
motstånd. Om det är ombyggt på något sätt vet jag inte. Har sett någonstans om en tryckknapp/pedal för körhastighet.
Överhuvudtaget så är framdrivningen svag, det går långsamt. Det går att bromsa ner hastigheten till stillastående om man vill.
Jag har ett problem med hydraulmotorn, den läcker
olja in i växellådan, så det kan vara värt att kolla oljeninvån där.
Kan vara värt att kolla länkaget för körspaken så att den öppnar ventilen fullt.
Kolla så att körmotorn får olja från det andra ventilblocket, man vet aldrig om någon varit där o kopplat om slangarna. Detta gäller om du som jag har en stor körmotor på växellådan.
Det sitter två st kolvpumpar vid motorn, en till varje
ventilblock 1 och 2. Används inte oljan i nr 1 flödar den automatiskt in till nr 2.
Om jag kör framåt kan jag samtidigt lyfta bomen men då halveras flödet till körmotorn.
Gör ett schema på ventilblocken o rita i vilken
ventil som går till respektive funktion, då är det lättare att felsöka sedan.
Anders
Inget är så bra att det inte kan förbättras.
Klart jag läser bibeln "Ordspråksboken 21:19"