T ex stängd värmekran, fullt med slam och avlagringar i värmepaketet, luftficka i kylsystemet, någon
slang som har fått veck eller svällt igen.
Vet inte hur det är på TB175, men TB016 har från fabrik en värmekran som manövreras från motorrummet, på mitt exemplar är det ombyggt med en vajermanövrerad
kran som man kommer åt från hytten. På den var värmepaketet också totalt igengrott av slam när vi köpte maskinen, troligen för att man har fyllt på glykol någon gång och valt en sort med tillsatser som inte var kompatibla med den japanska originalkylarvätskan. Det slutade med att lossa båda värmeslangarna i motorrummet och spola länge med varmvatten från kran i bägge riktningar.
Ett felsökningstips är att känna på slangarna före och efter värmepaketet efter en stunds körning då motorn är varm, och kolla om någon av dem blir varm.
Det är inget speciellt för att det rör sig om just en TB175, felsökningen går till på precis samma sätt som på vilken gammal bil som helst med vattenkylning och vattenburen
värme.