Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Hanix H75C

5 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Boobo (trådstartaren)

#1 » 15:52:50, 27-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er alla!
Senast jag gjorde en tråd gällande ett liknande önskemål som detta fick jag fantastiskt hjälp, jag provat därför er kunskap på nytt. Jag skulle behöva en manual/handbok för min grävare, en Hanix H75C. Sist jag behövde detta med min andra grävare så blev jag hänvisad till downloads på forumet där jag mycket riktigt fann en manual, dessvärre gör jag det inte denna gång.
Grävaren jag har är enligt tidigare ägare en Hanix H75C årsmodell 2005. Jag misstänker dock att det inte är en C utan snarare B och kanske årsmodell 03-04. Dessa grävare är väldigt lika dock så kanske manualen fungerar till båda.
Utöver detta behöver jag veta om det finns två larvhastigheter på den, det finns en pedal/knapp på golvet precis som min andra grävare (Hitachi ZX50U 2004), dock sker inget när jag trycker ner pedalen/knappen på golvet. Är det någon har en Hanix av er som vet om det är standard eller tillval? Om det finns, finns det i sådana fall på olika ställen om det är en B eller C?

Jag ska även tillägga att jag fortfarande är ny på forumet, har jag postat tråden fel eller liknande så tar jag gärna emot feedbacken och rättar mig in i ledet.

Tack på förhand!
Boobo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:16:17, 06-06-2021
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hitachi ZX50U



1540

#2 » 21:45:18, 27-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

knappen på golvet är bara en strömbrytare med 2 kablar in är bara att sätta en vippströmbrytare på den istället på valfritt ställe.
är det en C model är det kortare spakar i
1540
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:45, 25-12-2008
Ort: orust
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Case 1188 Mustang 940

Boobo (trådstartaren)

#3 » 22:42:03, 27-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Strömbrytare för vad?
Det sitter SVAB-spakar på den så det är inte original, så det är svårt att veta utifrån det antar jag?
Boobo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:16:17, 06-06-2021
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hitachi ZX50U

1540

#4 » 23:28:54, 27-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Strömbrytare för hög å låg larv om det är en b så är det en knapp på golvet om det är en c model så sitter den på vänstra armstödet bakom spaken. dom ser annorlunda ut i hytten annars är det nog samma grejor i maskin jag har bok till b modell men bara i pappers form.
https://www.mascus.se/entreprenadmaskin ... jp7lj.html C modell
https://www.klaravik.se/auction/product ... anix-h75b/ B modell
1540
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:45, 25-12-2008
Ort: orust
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Case 1188 Mustang 940

Boobo (trådstartaren)

#5 » 12:09:20, 28-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tusen tack för svaret 1540, då vet jag att det är en B. Troligtvis är det något fel med strömbrytaren på golvet då inget sker när jag trycker ner den, då vet jag i vart fall vart jag ska börja felsöka.
Boobo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:16:17, 06-06-2021
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hitachi ZX50U


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google Adsense [Bot], torbjorn_forsman och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se