Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Cat 312 -96

19 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Jansson6708 (trådstartaren)

#16 » 20:24:02, 12-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kommer in ett rör i insuget och ett rör vid den gula kabeln det röret vid kabeln kommer det gott om diesel men inget i det andra röret mvh micke
Jansson6708
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:43:22, 04-05-2022
Ort: Frändefors
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Cat 312 -1996



Turbodiesel

#17 » 20:47:42, 12-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tycker att du ska kika igenom systemet igen, mellan tank & matarpump.

Minns att jag bytte bränsleledningarna (torrspruckna) på 'vår' 312, men den var troligen lite nyare. Elpump på den.

Kommer det med luft i returbränslet, så har du med stor säkerhet en sugläcka före matarpumpen. Enkelt att kolla.


Mitt första tips grundade sig på Lucaspumpen, men du har inte den..


Bränsleproblem är knepiga, och det underlättar att ha maskinen framför sig.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Jansson6708 (trådstartaren)

#18 » 15:15:49, 13-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok tack för svar
Jansson6708
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:43:22, 04-05-2022
Ort: Frändefors
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Cat 312 -1996

Turbodiesel

#19 » 15:34:45, 13-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Glödstiftet (den kabel & rörförsedda grunkan på insuget) kan i vissa fall läcka in turbotryck i bränslesystemet, men då brukar motorn starta med ett par vansinniga knack, gå hårt, och lukta f#n på tomgång.

Ser innanmätet på glödstiftet minsta dieselfuktigt ut, så är det kass. Tänk på att kolla dess märkspänning om du byter ut det, det är oftast 12V även på 24V maskiner. Det fanns 24V varianter ett tag, men de höll inte.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se