Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Typskylt borta, Hanix H75C

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Boobo (trådstartaren)

#1 » 12:21:46, 10-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Jag köpte för ett tag sedan en Hanix H75C, den köptes osedd och när jag väl fick hem den visade det sig att typskylten är borta. Detta borde jag så klart frågat kring före maskinen köptes, dock syntes det inte på bilderna och glömdes därför bort.
När jag uppmärksammade detta kontaktade jag polisen för att se om de hade en saknad grävmaskin med matchande beskrivning, det hade de dock inte, vilket talar för att den inte är stulen. Jag har även följt upp grävmaskinens 4 senaste ägare och totalt ca 10år bakåt och ingen verkar konstigt. Nu till min fråga, om typskylten är borta och där med också serienummer, hur går jag till väga för att finna detta? Går det att få en ny typskylt, finns det fler ställen chassinumret är instansat på?

Tack på förhand.
Boobo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:16:17, 06-06-2021
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hitachi ZX50U




Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se