Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Everun ERE08 minigrävare

16 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

krenr09

#16 » 07:54:07, 18-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag hade en gammal 1tons messersi minigrävare tidigare och det gick att uträtta stordåd med den. Grävde bl.a för tillbyggnad och uteplats hos mina svärföräldrar och det tog inte alls speciellt mycket tid när man kört ett par 100 timmar så man har fått upp farten. Problemet främst är att man inte kan flytta massorna så långt men det löste jag genom att ha en liten tippvagn på en kula på spacktbladet. Sålde den maskinen sedan för en större. (Kör med 2,5tons gehl med hitec210 aggregat). Men saknar den ofta då vi gör projekt i trädgården och skulle vilja ha en 1tonnare igen.. Sen är en 1tons maskin utan hytt väldigt lätt att förvara när den inte används och dessutom lätt att flytta. Körde min på vanligt 1000kg Fogelsta släp.
krenr09
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:33:18, 13-11-2018
Ort: Kalmar
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Gehl 4625DX-1995
Hi-tec 210 grävaggregat-1990
Kubota B7100HST-1986
K-vagnen tippvagn-1998




Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se