Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Lännen M12 luft svirvel

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

mboki (trådstartaren)

#1 » 21:36:09, 10-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej gott folk! Är detta en grupp där man kan ställa en mekfråga i? Om inte undrar jag om det finns någon som rekommenderas..

Har en Lännen M12 hjulare ifrån -85 med luftbromsar. Nu får jag inte upp tryck i färdbromskretsen och hittat ett läckage i luftsviveln (bilderna). Trycker man på bromspedalen pyser det i sviveln och kretsens tryck sjunker. Pedalen sjuker den med. Jag misstänker o-ring(ar) i sviveln. Är det någon här som haft isär dessa förut? Är det bara att dra upp den ur centrum av hydraulsviveln? Typ lossa luftslangar/rör och dra upp enheten i aluminium? Jag skulle tro att det är så man gör men vill vara mer säker så jag inte gör något onödigt fel. Har hittills lossat en lång skruv med genomgående hål som håller ihop enheten med ett lock. Ingen käck youtubefilm på detta.. :(
Senast redigerad av mboki 21:39:55, 10-09-2023, redigerad totalt 1 gång.
mboki
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:51:11, 09-08-2013
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Lännen



mboki (trådstartaren)

#2 » 21:37:58, 10-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild
mboki
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:51:11, 09-08-2013
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Lännen


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Mattias Petterson och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se