Enligt elschemorna på sida 115-116 i VHB så finns det en tempgivare och en termokontakt kopplade till instrumentblocket. Tempgivaren med en gul/röd
kabel, det måste alltså vara den vänstra prylen i topplocket och termokontakten med en gul/svart kabel, det bör vara prylen i mitten. Båda dessa har bara en kabel var enligt schemat och har alltså andra polen direkt chassijordad i motorn.
Den högra prylen i topplocket har ju en tvåpolig
kontakt och två anslutna kablar som bägge ser rätt mörka ut (svarta?), sen är de skarvade till kablar med andra färger som försvinner in i kabelstammen, kan du se vad de har för färger? Det finns något i elschemat som heter "QHS water
temperature sensor" och som verkar ha med glödning/flamstart att göra, den tycks vara tvåpoligt ansluten med en ljusblå/vit och en
svart kabel, kan det vara denna som sitter till höger?
Jag ser att instrumentblocket har två utgående ljusblå/svarta ledningar som går till styrenheten för gaspådrag och ligger parallellt med strömbrytaren för lägsta
varvtal, kan det tänkas vara en relä
utgång i instrumentblocket som sluter och då tvingar ner gaspådraget till tomgång vid felfall?