Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Hanix H08B Delar

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Trasigaskor (trådstartaren)

#1 » 12:42:33, 02-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla här på forumet. Jag har precis införskaffat mig en Hanix H08b grävmaskin för att göra diverse arbeten hemma.
Jag har aldrig hållit på med grävmaskiner innan men har arbetat en del med bilar. Jag har som ambition om att fixa iordning maskinen och steg ett har varit att byta ut stolen, samt glasfiber laga lite kåpor som varit väldigt slitna. Men har precis upptäckt att det verkar svårt att hitta bussningar och tappar som är till Hanix H08B. Så tänkte höra med forumet om ni känner till att hanix h08B delar likadana delar som andra minigrävare som tex kubota k008?
Alla tips mottages och erfarenheter kring denna maskin:) än så länge är jag väldigt nöjd med den och det har varit perfekt terapi att småfixa med den när lusten har infallit.
Trasigaskor
1 inlägg
 
Blev medlem: 19:34:33, 30-11-2023
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hanix H08B



Drag

#2 » 23:34:16, 10-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grattis till första grävmaskinen, köpte precis min första också.
Lycka till med fixandet. Har du någon bild på skönheten så dela gärna :)
Drag
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:29, 23-12-2023
Ort: Härryda
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Komatsu PC55MR-3


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot] och 13 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se