Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Vilken kinsesisk minigrävare kan man köpa?

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

ankarback (trådstartaren)

#1 » 10:38:53, 17-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gissar att många kommer att svara "ingen" men en sån skulle passa bra för mig både i storlek och pris. Ska ha den till att göra småprojekt hemma på tomten. Jag har flera kinabyggda småmaskiner som bara går och går så helt värdelösa är dom inte...
Men vilket märke ska man köpa?? Har kollat på nätet och det finns ju massor som alla verkar baserade på samma grundmodell. Har sett Excatrack, Rhinoceros, CC2, TW12, Everrun, Haitui etc. Det skiljer väldigt lite mellan maskinerna men det kan skilja rätt mycket i pris (800000-110000). Har även sett begagnade maskiner på blocket som folk vill ha mer för än vad en ny kostar..
Sökte här först men hittade bara en tråd från 2020 så jag tänkte att marknaden kan ha ändrats sen dess.
/Johan

1 person gillar det här inlägget.
ankarback
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 17:38:53, 16-04-2017
Ort: Huddinge
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Scania L 80 S 50 årsmodell 1971




Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se