Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Fiat Hitachi står still.

4 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

highlander (trådstartaren)

#1 » 19:42:51, 28-05-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick problem med hjulgrävaren häromdagen.
Efter ett par premier turer med den nya Palmse vagnen efter så när jag skulle tippa så kände jag en bekant doft nämligen hydraul olja.
Jag tyckte att maskinen inte ville gå framåt först men efter att jag backat och sedan körde fram igen så gick det så då hjulade jag iväg ca 10meter så jag inte stå i vägen.
Eftersom jag trodde att det var en slang till drivningen som hade gått så ställde jag upp maskinen på blad och stödben men då fungerade allt som det skulle det var då jag kom på att det var när kolven på kärran åkte ner igen som det läckte från en slang men inte på uppvägen.Hursomhelst bytte jag den trasiga slangen men efter det så vill inte Parkeringsläget släppa och därmed ingen framdrivning men hjulen rullar fritt även att P lampan lyser och knäck bommen går inte att röra men allt annat fungerar som det ska.
Jag har försökt att se om jag råkat skada någon elkabel där jag bytte slangen (sitter 3 magnetventiler där) men utan resultat.
Är det någon klok människa som har en susning om vad det kan vara som har hänt ?
Det finns små maskiner på marknaden så skyffel är ett överskattat verktyg .
highlander
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:03:39, 01-12-2007
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 160 w
Yanmar VIO 25
Scania P94 krokbil
Och en duktig fru.



dejpan

#2 » 22:01:17, 13-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag vet inte vart du bor men det finns en gubbe i Märsta som har fullständig kolla på Fiat hitachi.
Han har hjälp mig några gånger med min.
Han jobbar på HVL maskin.
Du kan ju ringa om du inte bor i närheten, han brukar kunna säga vad det är över telefon.

Med vänlig hälsning, David
dejpan
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:36:15, 08-03-2010

PerP

#3 » 12:07:21, 25-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hallå där ! vad kom du fram till att felet var då p-lampen lyste hela tiden och att den inte gick ? har råkat ut för exakt samma med min fiat hitachi ex135w! Mvh Per
PerP
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:38:18, 24-06-2017
Ort: Nordanstig- årskogen
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: FH EX135W

highlander (trådstartaren)

#4 » 12:33:38, 25-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var 3 st ventiler i undervagnen som hade svält lite grann troligtvis pga att det fanns luftig systemet på kärran.
Annars är det mest troliga att problemet sitter i elsviveln .
Det finns små maskiner på marknaden så skyffel är ett överskattat verktyg .
highlander
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:03:39, 01-12-2007
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 160 w
Yanmar VIO 25
Scania P94 krokbil
Och en duktig fru.


Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se