Det har visat sig flera gånger vid "hydraulikfel" där motorn dör att det är trubbel med bränsleförsörjningen istället. Har du koll på dieselslangar och filter?
Har du kanske en
pedal till extrahydrauliken som har fastnat?
Schaktblad och
sväng går på egen
kugghjulspump. De andra funktionerna delar en dubbelpump liknande den här:
http://www.insanehydraulics.com/backeng ... p2d14.html Den ända funktionen den variabla pumpen har är effektreglering. Den vinklar alltså inte ner till noll när du kör en cylinder i ändläge utan då går oljan över nån
tryckbegränsningsventil (13, 21, 25).
En möjlighet är att effektregleringen inte funkar som den ska, isåfall sitter felet bara i pumpen, men jag tror inte riktigt på det.
En annan möjlighet är om ventilen under port S1 (raklarvning) har fastnat så försöker den alltid köra
olja till
bom, sticka,
skopa och extrahydraulik, vilket blir mot stängda portar om ingen av de används. Det kan jag tänka mig går lite tungt. Om du kopplar en
slang mellan extrauttagen och aktiverar extrahydrauliken borde symptomen försvinna isåfall.