Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Svag larvdrivning

4 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

Gullringen (trådstartaren)

#1 » 10:08:53, 17-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är nybliven ägare till en Cat 301.8 -00 med 4400 tim på mätaren.
Har nu märkt att den driver dåligt på larverna en och en, bra när man kör båda samtidigt, också på andra hastigheten. Går inte att snurra maskinen med larverna, drar jag en drivspak fram och den andra bakåt så dör motorn av belastningen. Drar jag bara en spak fram eller bak hörs bara lite hydraulljud och motorn sackar bara lite. Fungerar för övrigt bra, stark i grävningen och inga tendenser till att motorn ska tappa orken annars. Tacksam för tips vad det kan vara och var man kan börja felsöka.
Gullringen
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:47:30, 28-04-2015
Ort: Torup, Halland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Cat 301.8C



Jac

#2 » 11:56:08, 17-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det kan vara att du har två fel:
Det borde inte gå att döda dieselmotorn genom att bara köra två funktioner fullt, det tyder på att du har problem med bränsletillförseln.

Att larven är svag kan vara allt från att nånting blockerar så du inte får fullt utslag på spaken till att drivmotorerna är slut.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

Gullringen (trådstartaren)

#3 » 14:16:19, 17-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, men jag tycker att jag borde ha problem med motorn och bränsletillförseln när jag kör båda larverna framåt, det funkar ju problemfritt. Stark i larverna annars, med bladet nere kan den larva på och trycka massorna framför sig bra. Men just en och en så går det sådär, om man säger.
Gullringen
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:47:30, 28-04-2015
Ort: Torup, Halland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Cat 301.8C

Jac

#4 » 10:00:57, 06-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tappade tråden här, hur har det gått med din maskin?
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se


cron