Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Terex TW 110 -07

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

JiPe (trådstartaren)

#1 » 21:23:20, 22-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Jag skulle vilja ställa en fråga till er som känner till lite om Terex TW110. Jag har en -07 som har havererat i trippelpumparna. Vad jag har läst lite om dom verkar det vara en sjuka på dessa maskiner. Tänkte höra om ngn av er vet om det har kommit ngn ombyggnad av dessa för jag tycker dom är byggda helt tokigt med drevet som går in i motorn. Det verkar vara där (är så på min också) som dom smäller av mellan drev och pumpaxel med följd att drevet ligger och skramlar mot startkransen på svänghjulet!! Nu stannade jag rätt omgående men drevet har ändå fått en knäck på ena kuggen så det får bytas, får bara hoppas att startkransen har klarat sig!!? Det borde ju kunna byggas om på ngt vis så inte drevet ligger löst och kan skada kransen tycker man om pumpaxeln går av. Ngt nån hört talas om/varit ute för? Ska ringa till Göranssons imorgon och höra lite med dom men tänkte höra lite här på detta forum också :smile: /
JiPe
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:23:20, 22-08-2009
Ort: Skåne
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160 linje
Valmet 8550
Valmet 8950
Cat 307B
Fiat Allis Fr12
Terex 110
Huddig 1260c cable




Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: BM425, Bygert och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se