Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Bra affär för reservdelar i Göteborg?

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

Edvuld (trådstartaren)

#1 » 21:14:08, 07-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Jag har precis skaffat mitt första hus och då det ska bli en del markarbeten skaffade jag också en minigrävare. Jag är helt ny på detta så jag hade uppskattat lite tips! Maskinen är en väl använd Kubota KX-41 från 1993.

Alla funktioner verkar vara okej förutom bomsväng som inte fungerar alls. När man trampar på pedalen så händer det inget mer än att det låter som att hydrauliken jobbar. Som när man försöker lyfta något med en motviktstruck, fast det väger för mycket.
I vilket fall så tänkte jag att ett bra ställe att börja på är att byta filter och hydraulolja så det finns tillräckligt i systemet. Om det nu är det som är felet.

Är det någon som kan rekommendera någon firma som säljer reservdelar nära Göteborg? Eller var köper ni nya filter och slangar till era maskiner?

Mvh Rickard
Edvuld
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:01:02, 28-08-2017
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)




Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se