Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Hammarhydraulik ecr 38

3 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

bangt (trådstartaren)

#1 » 20:57:57, 09-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ramlade över en hammare till lillgrävarn.men den verkar bara funka när man kör på proppvippan på spaken,det sitter en knapp på spaken som man aktiverar,men då går det bara tung i hydrauliken.har vridit kranen i motorummet till fri retur.vad gör jag för fel?borde också kolla trycket till extra hyd,hammaren vill väl bara ha 150 bar kanske?
bangt
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:36:06, 11-03-2008



wildeside

#2 » 05:45:19, 11-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du kopplat rätt flödesriktning in/ut på hammaren?
Om du vill kan jag ringa dej pm:a nummret så ringer jag upp.
Lättare att ta det över telefon. slipper skriva en roman och sen dycker det upp nya frågor.
Är för gammal för att veta bäst!
wildeside
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:51:50, 18-04-2010
Ort: Norrköping
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

bangt (trådstartaren)

#3 » 16:12:09, 11-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tror de iaf,den funkar bara som jag har slangarna nu,kastar jag om dom så funkar det inte alls.finns en knapp på höger spak som är till hammaren,men då går det bara tungt i motorn. Får höra av mig någon dag,lite körigt nu,tack så länge
bangt
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:36:06, 11-03-2008


Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Cailert, cat 910, Erik Algotsson och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se