Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Hammarhydraulik Fiat-Hitachi EX 215 år 2001

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

Joakim.Svensson (trådstartaren)

#1 » 22:34:12, 31-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Undrar om det är någon som vet vilket flöde hammarhydrauliken har på en Hitachi EX 215 ? Idag är det ca 2 x 180l/m. Används båda pumparna? Går det att ställa flödet?
Maskinen har hammar/sax ventiler kit installerade. Pedal sitter på golvet. Ska montera på ett skördaraggregat. Kommer att montera en elventil parallelt med pedalen för att styra hammarhydraulik. Har monterat tidigare på nyare Hitachi. Då byggdes ett special kit som kopplade ihop pumparna internt i ventilblocket och gav dubbelt flöde. Tror också att datorn programmerades för dubbelt flöde. Hade Hitachi tekniker som gjorde den installationen.
Med vänlig hälsning Joakim
Joakim.Svensson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 16:35:42, 03-05-2008



stefansmark

#2 » 00:13:15, 01-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

På min ex215 har jag monterat en elventil på slangarna till ena larven så att jag får en extra hydraulfunktion..
stefansmark
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:46:16, 15-07-2006
Ort: LULEÅ
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Grävmaskin, hjullastare, lastbil och diverse


Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se