Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Indexator RT 830 alltför ryckig

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

Lillbonden (trådstartaren)

#1 » 16:46:06, 04-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla kunniga!

Har en Komatsu PW 95 1994 med hammarhydraulik. Rotortilten (Indexator RT 830 årsm 2004) är kopplad med 2 slangar 1/2" till hammarhydrauliken. Nu till mitt lite konstiga problem enligt mig själv. Rotortilten är alldeles för "het", dvs alltför snabb och ryckig. Tilten är besvärligast då det är mycket svårt att få inställt rätt läge men även extrauttaget vid användning av gripen då jag bara hinner nudda knappen så är gripen stängd. Alltså absolut inget precisionsredskap, har varit så här sedan jag köpte den i vintras.
Nu undrar jag om man kan "strypa" flödet på ngt sätt, helst enkelt förståss eller är det tom justerbart?? Styrsystemet på Indexatorn är av typ P, alltså helt basic och den reagerar direkt vid knapptryckning.

Tacksam för hjälp! :klia:
Lillbonden
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:36:55, 16-12-2016
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 5460
Volvo BM 400 Buster
Komatsu PW 95
Sampo 580




Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se