Det intressanta vid tryckmätning är det högsta trycket som blir när man tex kör stickan i botten, bommen i botten, skopan i botten, själva hydraulkolvarna skall köras i botten eller i topp, spelar egentligen ingen roll. När man gör detta så blir oljan tvungen att ta en annan väg, genom tex övertrycksventilen som är förställd på tex 210 bar. Är pumpen dålig kanske man inte kommer upp i systemtrycket pga för högt
läckage. Men i ditt fall så verkar det på din beskrivning som att den går tungt mest hela tiden och motorn blir varm (övervarm?) så då skall du mäta gärna direkt på pumputgångarna vilket
tryck du har i tomme och vilket tryck som stiger väldigt mycket vid arbete. Sen så har hydraulkolvarna olika aria in och ut vilket gör att alla (nästan) kolvar blir starkare utåt än inåt vilket i sin tur gör att det går åt mer tryck att dra in en last än att putta ut den, vidare så har det betydelse om kolven behöver ha med sig en
bom eller sticka på sin färd...