Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Kubota KX36- läcker olja vid locket till hydraltanken och avläsningsfönstret

21 inlägg • Sida 1 av 2
Hydraulik i grävmaskiner

mickkke (trådstartaren)

#1 » 10:50:06, 07-05-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Jag är totalt nybörjare på grävmaskiner men jag har i alla fall en
Kubota KX36- (ZU) Tror jag att det är. Det i parantes är lite halft bortnött på grävaren.
Jag tror det är en 2002 och den har gått drygt 2000 timmar

Jag har en massa frågor som kommer upp undertiden jag skriver här och nu
och jag får be om ursäkt för min okunskap!

Jag håller på att gräva i lera på tomten och min enkla fråga är hur i hel_ _ _e får man leran att släppa ur skopan? Finns det något bra tips att få den att släppa leran lättare? Den är ju så liten och klen att när halva skopan är full av lera hela tiden så får man ju inte så mycket gjort.

I manualen står det att oljenivån ska läsas av vid ett "avläsningsfönster" och att det ska finnas markeringar där men det finns det tyvärr inte så min fråga är om det är någon som har en bild på avläsningsfönstret som har markeringen kvar så jag kan ha rätt mängd olja i.

Igår när jag grävde för fullt så tyckte jag att det började lukta illa och jag hoppad ur och ser att det läcker hydralolja vid avläsningsfönstret och runt stora locket till hydraloljetanken. Är det någon som vet varför?