Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Terex tw85 ryckig och snabb i hydralik. Även oljud från hjulet läs tråd

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

Maskinjojje (trådstartaren)

#1 » 12:13:03, 25-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. Är ny här, mem varit inne många gånger och fått hjälp av era trådar. Men nu va de dax bli medlem:)

Har en terex tw85 2012. Som är väldigt ryckig elr snabb i hydraliken går inte köra lugnt med den och få den här fin känslan. Vad kan jag göra?

Har även fått ngt oljud som kmr från ena hkulen när jag kör fullfart på högväxlen som kmr ibland och då släpper de när jag bromsar till lite. Håller på byta olja i nav o axlar se om de hjälper och kolla efter metallspån. Men ngn som har ngt tips vad de kan vara kanske? Ursäkta stavning o punkterna sitter på. Mobilen.

Tacksam för svar.
Mvh
Maskinjojje
1 inlägg
 
Blev medlem: 11:45:33, 25-11-2018
Ort: Småland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex tw 85 - 12



Jac

#2 » 13:41:42, 28-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det finns säkert en ackumulator på servokretsen till spakarna. Det kan vara den som är kass.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se