Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Typ på skottkoppling Bobcat 320

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

KingCon (trådstartaren)

#1 » 13:36:32, 22-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skulle byta en länkande hydraulslang på min minigrävare. Slangen går från vänster spak, rak ner och sen lite framåt för att sedan vara ansluten till en skottkoppling som sen går över till ett rör under golvet. Jag lyckades dra sönder vinkeln på skottkopplingen när jag skulle lossa slangen ner på maskinen. Ser ut som det sitter 4 st skottkopplingar tillsammans på en liten plåtbit som sen är skruvad i maskinen. Just nu försöker jag lossa röret på insidan men det snurrar med när jag tar på nippeln så ska försöka få det att lossna innan jag fortsätter. Det jag då undrar för att slippa behöva lossa även de andra tre slangarna och deras rör på baksidan för att få ut plåtbiten med de fyra kopplingarna är om det går att sätta dit en annan koppling och om nån vet vad det är för gängor. Slangsidan är ju lätt för då är det bara att ta med slangen och jämföra men är det samma på insidan? Hur får man loss den som sitter där nu? Kan inte se att där sitter nån mutter på utsidan som åser fast den.
KingCon
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:34:11, 19-09-2013
Ort: Halmstad
Sverige
Maskintyp: Ej angivet




Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se