Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Legge opp dobbel hydraulikk aux

3 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

TorErik89 (trådstartaren)

#1 » 22:38:46, 23-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei
Har en Hitachi ZX50U med kun 1 uttak for hydraulikk til pusseskuff, men vil bygge om til dobbel aux på samme funksjon.
Trenger vel egentlig bare en elektrisk vendeventil og legge opp ekstra slanger og uttak? Har lest litt om 6/2 ventil, men blir det rett å montere en ventil på hver side som går på samme elektriske bryter?
Sånn at det blir 1 slange inn på hver ventil, og 2 stk uttak?

Legger ved bilde av lik maskin som min
Bild

Bild
TorErik89
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 15:09:23, 18-08-2019
Norge
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Hitachi ZX50U2



fretchi

#2 » 23:01:03, 23-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om du ska ha en ventil per ledning ska du nog ha 3/2-ventiler istället.

1 person gillar det här inlägget.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300

ogronas

#3 » 20:36:47, 13-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jeg ville sett på å gå for en annen løsning som er gjort med min maskin. Nå vet jeg ikke helt hvordan din maskin er, men orginalt på min så har jeg bomsving og aux-hydraulikk på fotpedalen med knapp på stikka for å veksle mellom disse.. Min maskin er bygd om til dobbel aux-hydraulikk med knappestyring på stikkene. For å få det andre settet med aux-hydraulikk er seksjonen i sentralen til bomsving brukt til aux-hydraulikk. Bomsving er så koblet sammen med svingmotor over den orginale velgerventilen mellom aux og bomsving.. Da kjøres bomsving på samme funksjon som sving og jeg må aktivere den gamle "aux"-funksjonen for å bytte mellom sving og bomsving..

Ved å gjøre det slik har du to fullverdige tilleggshydraulikk som kan kjøres samtidig. Hos meg er det bare brukt knapper og magnetventiler som styrer servoolje inn på seksjonene, men kan fint fint bruke prop.styring på dette..
ogronas
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:21:09, 29-12-2016
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: 2007 JCB 8025ZTS
Ford 3600


Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se