Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Död hydraulik grävare

16 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i grävmaskiner

Jimmy Nilsson (trådstartaren)

#16 » 13:48:57, 21-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

nixs skrev:Det borde vara rätt mycket Linde i hydrauliken med, LStronic låter dessutom som att du har eventuellt en justering på pumpen eller LS ledningen till denna för att kompensera effektuttaget.
Har du ingen signal i LS delen har du ingen respons på resten heller.

En googling på volvo ew ställdon så hamnar man ju givetvis här med precis samma sprängskiss upplagd av dig Nixs som jag har i reservdelskatalogen till maskin :lmao:
Bild
Bild . Numret på mitt ställdon är bortslipat förmodligen på fabrik. Du har totalt rätt på all hydraulik står där Linde utom på "servoblocket" som är av märke Nauder. Sen det med justering på pumpen hänger jag jag inte riktigt med på. På undersidan av pumpen sitter där ett litet block också med en magnetventil (den man bytar kabel på för att kunna köra vidare om "datorn" lägger av. Ena tunna slangen till den är T-ad vidare upp till ställdonet. Ngt i den delen du menar? Men suveränt att du kände igen ställdonet sådär. Jag utgick ngnstans ifrån att man inte uppfann hjulet på nytt när man får för sig att bygga entrepenadmaskiner utan mer eller mindre använder samma prylar som alla andra gör.
Användarvisningsbild
Jimmy Nilsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:47:40, 27-05-2009
Ort: Helsingborg
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: H11
H16C
Volvo L70
Bm 218
Bobcat 853
Volvo 2650
Scania 110 A-traktor




Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se