Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Bobcat x331 okänslig bom...

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

Jonas Olofsson (trådstartaren)

#1 » 21:24:00, 20-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Har en Bobcat x331 99 det är så att när jag ska lyfta/sänka aggregatet med bom cylindern så går det inte få mjuka rörelse ...
Jag har provat att skifta ventilerna (spool assembly) i joysticken ingen förbättring , har även provat att skifta slangarna som går ifrån joysticken till ventilpaket (Mellan Bom sektionen och Skop sektionen) dock även det gav ingen förbättring.. alla tryck och värden är bra, hydraulkolvarna är ompackade, alla hydraulslangar bytta från ventilpaket.. har även bytt övertrycksventilerna (Relief Valves) för bom sektionen. min fråga är om det finns mer att kolla tacksam för alla goda råd..
//Jonas
Jonas Olofsson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:39:31, 22-12-2007
Sverige



Jac

#2 » 23:33:12, 20-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett liknande fel här på forumet berodde på att sliden i bomsektionen var vänd åt fel håll.

1 person gillar det här inlägget.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se