Min nissan n50 har börjat dumma sig när den blir varm. Märker efter en halvtimme-timmes grävning att den blir både klenare men framförallt långsammare. Sitter tre kugghjulspumpar. En driver sväng och extrahydraulik, dom andra två grävaggregatet och larvningen fördelat på tre olika ventilpaket.
Trycket sjunker på ena pumpen från 210bar(kall) till 190 varm. Den andra går ner från 210 till 180.
Flödet är svårt att mäta men kall går den fint att gräva med på 1500rpm, varm lär man upp på 1800-1900 och lik förbenat går den långsamt i allt och orkar knappt larva.
Ger en sliten pump ett så pass märkbart flödesbortfall men endå ett hyfsat bibehållet tryck?
Ska man satsa på två nya pumpar? (den tredje är redan bytt pga läckage)
Eller är det nått annat jag ska kolla upp.
Filter sitter enbart på retursidan, inget sugfilter vad jag kan se.
Skickat från min F5321 via Tapatalk