Ta loss slang/rör vid närmaste
koppling EFTER tank. Samla upp bränslet i lämpligt kärl.
När tanken är tom skruva loss slang/rör på tanken. Kolla om där är en
sil inuti, enklast genom att stoppa upp en
pinne av valfritt slag i hålet o känna om det tar emot.
Sen kolla om det finnes manlucka ovanpå tanken. Finnes det, öppna den o medelst grovdammsugare el dyl ta upp skiten i botten.
Ett sätt att sen torka upp resterande är att med grövre pinne etc linda på trasa o torka, but trasa, linda på nytt osvosv
Ett jäkla skitgöra som tar tid, men man har igen det framgent. skölj därefter med REN diesel samt vispa runt med ovan nämnda pinne i hörn o utefter kanter.
Ska du använda vatten så ska de va hetvatten. Därefter skälj med REN diesel. Sen förordar jag också en liter rödsprit i första tankningen. Denna blandar sej med vattnet så att det int fryser till utan de följer med ut.
Byt nu alla slangar till nya så att du vet att det är OK. Fortsätt sen med kontroll o rengöring/byte av alla filter och banjokopplingar.
Om du sedan tankar ur dunkar, använd en tratt med finmaskig sil för att fånga upp ev skit som finnes i dunkarna.
Efter denna operation borde du inte ha några problem med bränsletillförseln.
Lycka till
EDIT.
Den lilla mojen längst ner med en sexkantskalle mitt på vas som liknar ett
lock torde vara matarpumpen.
Troligen sitter där ytterligare en sil och om den är igengrodd skulle jag definitivt göra en storstädning av hela bränslesystemet.