Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Hydrauliktätning

3 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

ynos (trådstartaren)

#1 » 10:22:22, 16-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Någon som har någon erfarenhet utav Payback 416 Hydrauliktätning? Hat en grävare som stått nästan ett år och som jag drog igång för några dagar sedan.
Efter 2 3 timmars körning ser jag att det droppar lite från bom cylindern. Gissar att packning för kolven har torkat under vilan.
Fungerar sånt eller köper man sig nya problem?

Mvh
ynos
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:06:17, 12-06-2015
Ort: Norrtälje
Maskintyp: Traktor
Maskin: Wacker EW100
Terex 1605



Michael Meier

#2 » 11:21:26, 16-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Köper dei nya problem förstår jag inte, däremot skulle jag inte ens lägga ned tid på att köpa det, tätningar är form av förbrukningsvara, fysiska skador är mye vanligt också.

416 Hydrauliktätning innehåller ett additivpaket som stabiliserar- och ökar oljeviskositeten, smörjfilmen och minskar ljud i hydraulpumpar.
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Jac

#3 » 11:40:21, 16-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är en del som säger att det har hjälpt och det finns visst nån kemi bakom som funkar.
MEN det förutsätter ju att tätningen i övrigt är frisk, inte sliten och inte skadad. Är den sliten eller skadad så måste den ju bytas, den här soppan ska mjuka upp gamla tätningar, inte reparera trasiga eller slitna tätningar. Har sett många exempel här på cylindertätningar som är helt söndersmulade.
Gamla maskiner som står länge kan ha rost eller intorkad lera på kolvstången som man sen drar sönder tätningarna med när man drar in den.

1 person gillar det här inlägget.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se