Hej
Har kört 1200 h med min R6 och tycker det är mycket krångel med den. Just nu idag är det hydralläckage igen på slang inuti för andra gången. Orsaken är klämda slangar vid max tilt (de har bl.a. insexskruvar där skallarna trycker på slangarna. Sedan är det också lossnande skruvar som håller ihop den dvs hela huset. Det är korta M12 insex som rallar upp. Sedan var det smörjslangarna som var dåligt monterade med sneda slangar i nipplarna. Jag har också haft jordfel på styrsystemet förmodligen pga dåligt monterade kablar. Det var det som orsakade mina tidigare bekymmer. Just nu läcker den olja också förmodligen pga av att skruvarna rallat upp och det är svårt att komma åt att dra dem. Dessutom går inte korta grova skruvar att få att sitta fast. De inre korta hydralslangarna är märkta med 27.5 MPa och jag tycker det verkar konstigt eftersom jag tror maskinen ger högre tryck än så kanske upp till 300-350 bar?
Kort fråga: är det så här med rototiltar, har andra också upplevt krångel?