Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Tiltkolv Hitachi ZX50U 2004

3 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

Boobo (trådstartaren)

#1 » 15:56:01, 27-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er!
Jag har en trasig kolv på stickan (kolven som sköter tiltfunktionen). Det är ordentligt repad på ”insidan” och läcker därför igenom, den håller därför inte fast om jag lastar tungt eller liknande, utan ”faller ned” med skopan. Vet ni någon som har en sådan kolv till övers alternativt kan tipsa om flera ställen dit man kan ringa och fråga? Tänker om det finns en skrot som med hög sannolikhet kan ha en sådan kolv.

Tack på förhand!
Boobo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:16:17, 06-06-2021
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hitachi ZX50U



fretchi

#2 » 16:43:00, 27-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det cylinder eller kolvstång som är repig, eller bägge? En bra hydraulverkstad kan renovera din hydraulcylinder om du inte hittar någon beg.
Om du berättar ungefär var i sverige du finns kan du säkert få mer träffsäkra tips.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300

Boobo (trådstartaren)

#3 » 12:20:12, 28-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är bägge som är dåliga, cylindern är dock värst. Befinner mig i Bengtsfors, Dalsland. Bästa hade nog varit att få bättre begagnad tror jag, frågan är bara vart man finner en?
Boobo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:16:17, 06-06-2021
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hitachi ZX50U


Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se