Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Breddning Volvo EC18C fungerar inte

5 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i grävmaskiner

oscar73 (trådstartaren)

#1 » 14:44:42, 02-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nybliven ägare till minigrävare (Jag är total nybörjare på grävmaskiner och hydralik).
Den är utrustad med larvbreddning, som jag dock inte får att fungera fullständigt. Den ena sidan fungerar nu efter att ha kärvat en del i början. Den andra sidan har fastnat längst in, och rör sig inte en millimeter när jag försöker få ut den. Någon som har förslag på lösning?

Detta har jag provat: Höjd upp maskinen med schaktblad och skopa så att banden hänger fritt. Hållt in omkopplar-knappen för larvbreddning och breddat med schaktblads-kontrollen. Provat med måttligt gaspåtrag, men även full gas. Endast ena sidan breddas.
oscar73
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 07:28:15, 30-04-2021
Ort: Uppsala
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fiat 580DT



Tunis_

#2 » 23:20:08, 02-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

På min EC18C så går först vänster sida ut och först när den är helt ute så åker höger sida ut. Men det kanske är så du har gjort? Det ska gå även vid lågt gaspådrag.

1 person gillar det här inlägget.
Tunis_
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 06:37:56, 06-10-2020
Ort: Svedala
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC18C
Holder C3.42

oscar73 (trådstartaren)

#3 » 12:16:22, 03-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet