Fick bytt tätningar i sviveln, och skulle skruva tillbaka den. Så långt väl...
Sen klantade jag till det, ordentligt. Lyckades få korsgängor i en koppling. den koppling som fäster ett rör i sviveln.
Nå, tänkte göra som så att jag tar bort röret, kapar av en bit och sätter på en slang. Men, hur i hälsingland får man bort rören? Har lossat på kopplingarna som kommer ut underom underredet och och som går vidare till drivmotorn. Och de är loss från sviven. Icke sa nicke, rören hänger där, och verkar stört omöjliga att få tricksat bort på något sätt.
Så, hur har folk gjort i såna här fall? Kapat röret helt och hållet och lagt en slang från sviveln till drivmotorn? På andra sidan har de satt slangar mellan drivmotorn och fram till den mellankoppling som nu är öppnade.
Eller ska det ändå vara möjligt att krångla bort röret på något sätt? Just nu känns det som om de börjat med en knippe rör och sen svetsat underredet kring dem
Här ser man hur rören går