Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Hydraulik

Eftermontera SVAB

16 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i grävmaskiner

Ompa (trådstartaren)

#16 » 18:41:50, 09-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

_J1wwy_ skrev:
Ompa skrev:
_J1wwy_ skrev:
Ompa skrev:
_J1wwy_ skrev:Hej, Du jobbar inte åt björn? tyckte ja kände igen maskin på bild, åså är du ju även från kristinehamn såg ja.

Har en 324 som köptes ny med 4 slangars system och en gammal rototilt.
Funkade inte alls, var rena av och på funktionerna till både tilt och rotor.
Min är också utrustad i karlstad.
Men Nu på semestern iår fick ja en ny indexator och så monterade de även svab styrning nu med l8 spakar och det blev helt kanon.
Var den första maskin de hade utrustat detta med i karlstad.
Men om jag inte missminner mig så tror ja konvereringen kosta 75000:-
plus rototilten då.



// Jimmy


Hej Jimmy.

Jo det stämmer, jag jobbar åt Björn på HEAB. Själv då? Törs man gissa på att du jobbar på Norschakt?? :cool2:
Pratade med CAT i Karlstad i dag och fick ett ungefärligt pris på ca 55000:-

Tror inte det kommer bli något med den ombyggnaden pga att ledningen troligtvis tycker att maskinen är lite för gammal och börjar få för många timmar. Men det är bara vad jag tror. Ska ta upp det med dom i morgon :mrgreen:




Stämmer bra de. :P var vid stolpen å grejja lite med nån cykelväg och lite grejjer så sent som förra hösten, annars har det väll vart mest i karlstadtrakterna. Skulle få låna en hammare av er imorgon å. en 2.5 eller 3 tons rammer tror ja det var. Annars trivs du bra?


Jodå det fungerar bra. Hur trivs du själv med Henrik?
I morgon bitti drar jag till Nyköping i några månader med denna 320. Men saknar min ZX280...
En fråga, brukade du hänga hos Dykar´n medans dom fortfarande var kvar i Vålberg? Du var väl omkring 10-12 år så fall, omkring 1992-93 eller något sådant. Minnet sviktar vad gäller årtalen :mrgreen:
Jobbade lite extra där som instruktör och serviceman. Körde bla några kurser för barn/ungdomarhus i fridykning, och det fanns en kille som hette Jimmy som hängde i butiken ofta, och gick en sådan kurs...


Hej, Jo henrik är helt otroligt bra å jobba åt. Kan inte bättre bli enligt mig.
nja nej det var nog inte jag isåfall, men dykarn känner jag ju till om de är göran W. du menar. Farsan är de väll som kännern bäst, hjälpern med mycke grejjer åså. Vad ska ni grejja me i nyköping då?


Hema igen från Nyköping.
Okej då vet jag.
I Nyköping ska PEAB Bostad bygga ett äldreboende/trygghetsboende med resturang på botten våningen. Totalt 104 lägenheter plus resturangen.
No Guts, No Glory
Användarvisningsbild
Ompa
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 00:28:24, 10-03-2010
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC360CL




Återgå till [Grävmaskiner] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se